Ultima oră

Autoritatea Aeronautică s-a sesizat în urma imaginilor cu elicopterul care alimenta la benzinărie

Elicopterul Robinson 44, înmatriculat în Statele Unite, a oprit la două benzinării pe teritoriul României. Prima dată a alimentat la o stație PECO din Vințu de Jos, iar apoi la Curtea de Argeș. Autoritatea Aeronautică Civilă Română a constatat că au fost încălcate reglementările în vigoare.

Elicopterul de mici dimensiuni ar fi alimentat la cele două benzinării, pe parcursul a două zile. Prima dată a făcut acest lucru într-o stație PECO din Vințu de Jos (Alba) în data de 2 aprilie 2024, conform jurnaliștilor de la alba24.ro, după care situația s-a repetat, pe 3 aprilie, în Curtea de Argeș. De fiecare dată elicopterul a aterizat în incinta benzinăriei, fiind împins până la pompă.

În urma videoclipurilor postate pe rețelele de socializare, Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a făcut verificări și a constatat mai multe nereguli.

„Urmare verificărilor efectuate în legătură cu zborul și respectiv aterizarea elicopterului Robinson 44 cu nr. de înmatriculare N-1019V, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a identificat deținătorul aeronavei, în persoana unui cetățean de naționalitate germană și a constatat că au fost încălcate reglementările în vigoare în ceea ce privește desfășurarea zborurilor civile pe teritoriul României”, transmite Autoritatea Aeronautică Civilă Română într-un comunicat de presă.

Pilotul a încălcat reglementările în vigoare în ceea ce privește aterizarea și decolarea din zone neautorizate: „Decolarea şi aterizarea aeronavelor se efectuează de pe/pe aerodromuri certificate în acest scop, potrivit reglementărilor specifice. 19/06/2020 – Derogare prin Codul Aerian din 18/03/2020. (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în măsura în care nu contravine reglementărilor europene, următoarele categorii de aeronave, când execută zboruri exclusiv pe timp de zi: avioanele cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi aeronavele nemotorizate, precum şi aeronavele fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică de 150 kg, pot ateriza pe şi, respectiv, pot decola de pe un teren/o suprafaţă de apă, altul/alta decât un aerodrom certificat, în următoarele condiţii cumulative: a)terenul sau suprafaţa de apă este amplasat/ă în afara zonelor dens populate şi la o distanţă de siguranţă, nu mai mică de 150 de metri, de orice clădire cu destinaţie de locuinţă, unitate medicală sau unitate de învăţământ”.

Au fost sesizate și autoritățile competente din SUA și Germania
Autoritatea a constatat mai multe încălcări ale Codului aerian legate de lipsa unui plan de zbor și a unei notificări înregistrate la autorități, precum și lipsa unei asigurări. Despre această situație au fost sesizate Federal Aviation Administration din SUA și și Autoritatea Luftfahrt-Bundesamt din Germania.

„Totodată, având în vedere cele constatate și pentru ca instituțiile cu atribuții să poată lua măsurile care se impun, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a sesizat Federal Aviation Administration din SUA, în calitate de stat de înmatriculare al aeronavei în cauză, precum și Autoritatea Luftfahrt-Bundesamt, în calitate de stat al operatorului aerian”, se mai arată în comunicatul de presă citat.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *