Dezvăluiri

ANAF, cu ochii pe patronii care organizează nunți, botezuri și alte evenimente. Inspectorii antifraudă, interesați și de lăutarii de la petreceri!

Direcția Regională Antifraudă 4 Tg-Jiu din cadrul ANAF a remis, la finele săptămânii trecute, o adresă către toți patronii care dețin spații cu destinație principală de organizare evenimente, adică nunți, petreceri sau aniversări, prin care le solicită să comunice date despre toate evenimentele pe care le organizează începând cu 1 iulie a.c. și până la finalul anului. Practic, acțiunea ANAF vizează fiscalizarea veniturilor și nu are legătură cu fondurile obținute ca dar de nuntă sau botez pentru că acestea nu sunt venituri impozabile și nu sunt supuse obligației declarării.

Inspectorii antifraudă urmăresc ca patronii de restaurant și săli de evenimente să ofere facturi pentru toate activitățile ocazionate de organizarea unei nunți, botez sau alt fel de petrecere pentru a nu păcăli statul.
Astfel, toate firmele care activează în domeniu au primit o adresă prin care li se solicită să comunice ANAF adresa sediilor secundare unde vor desfășura nunți, botezuri, banchete, simpozioane, aniversări și alte evenimente, în perioada 1 iulie – 31 decembrie a.c., precum și denumirea comercială a sălilor unde vor avea loc petrecerile. Inspectorii antifraudă vor să știe data și ora începerii evenimentului, precum și datele de identificare ale persoanei care a făcut rezervarea. În răspunsul pe care patronii trebuie să-l trimită ANAF trebuie să specifice numărul estimat de meniuri și prețul unui astfel de meniu, pentru fiecare eveniment în parte, precum și avansul încasat și modalitatea de plată a avansului.
De asemenea, inspectorii ANAF vor detalii în legătură cu toate serviciile din cadrul unui eveniment, care sunt oferite contra cost, adică închirierea spațiului, servirea meniului, mai exact plata ospătarilor, amenajarea sălii de evenimente, toate serviciile artistice și muzicale, precum și cele de filmare și fotografiere. Patronii trebuie să comunice valoarea tuturor serviciilor și modalitatea de plată prevăzută în contract, altfel riscă să fie sancționați cu amenzi cuprinse între 6.000 și 27.000 de lei, în funcție de categoria de contribuabili din care fac parte.
Potrivit unor surse, acțiunile ANAF au ca scop principal creșterea gradului de conformare la înregistrarea veniturilor realizate şi la declararea creanțelor fiscale aferente activității desfășurate și, în plan secundar, pentru descoperirea şi sancționarea faptelor de evaziune fiscală precum și a abaterilor de la legislația fiscală, financiară şi contabilă și nu vizează fondurile obținute din darul de nuntă/botez, acestea nefiind venituri impozabile, adică nu sunt supuse obligației declarării, după cum a clarificat ANAF în urmă cu câteva zile.

Patronii de restaurante și săli de evenimente menționează că adresa ANAF poate avea legătură cu unele reglementări legislative în domeniul fiscal ce vor intra în vigoare de la 1 iulie a.c. și se întreabă dacă pot comunica, totuși, datele cu caracter personal ale celor care și-au programat deja avenimentele în lunile care urmează.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *