Actualitate

VIDEO Protest la Curtișoara împotriva închiderii circulației pe drumul care leagă localitatea de drumul național!

Aproximativ 200 de persoane din satul Curtișoara, din orașul Bumbești Jiu, au participat, duminică, 18 august a.c., la un protest împotriva închiderii unei porțiuni din drumul județean care face legătura cu localitatea lor, după ce s-a deschis circulația pe noua Variantă ocolitoare a municipiului Târgu Jiu, astfel că localnicii sunt nevoiți să ocolească aproape trei kilometri ca să ajungă în oraș. În plus, stația de autobuz din localitate a fost închisă.
„Suntem bătrâni și pe drumul acesta a mers din 1973, când aveam 3 ani, și după 50 de ani revenim cum era înainte. Ne-am întors cu 50 de ani înapoi. Eu dacă merg de 30 de ori pe lună la Târgu Jiu, pentru că lucrez în oraș, fac 150 de kilometri în plus într-o lună de zile. În zece ani sunt 1.500 de kilometri. Adunăm și vedem câți bani ne costă. În 50 de ani de viață nu a fost vreun accident la calea ferată. Erau și sunt și acum soluții“, a spus Gheorghe Țigăneanu, din Curtișoara.


O altă problemă este că stația de autobuz s-a desființat tot ca urmare a închiderii circulației pe o porțiune din drumul județean. ”Participăm la acest protest pentru redeschiderea drumului și introducerea autobuzului, pentru copii și bătrâni, dar și pentru noi care mergem la serviciu. Aveam stație de autobuz în sat. Acum trebuie să mergem doi kilometri până la stația de autobuz. Am depus sesizare la Transloc și ni s-a spus că nu este rentabil pentru kilometri în plus pe care sunt nevoiți să-i facă“, a declarat Marilena.

 

Cristi Tudor, reprezentantul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, spune că cetățenii trebuie să facă în plus mai puțin de doi kilometri, dar în condiții de siguranță, și că localnicii care vor să ajungă în Târgu Jiu sunt chiar avantajați de drumul de centură. „Drumul nu a fost blocat, ci a fost relocat. A fost construit un drum nou care pleacă din DN 66. Drumul vechi avea o trecere la nivel cu calea ferată, fără bariere, unde au fost multe accidente, iar în momentul în care se făceau manevre, ori treceau trenurile se aștepta foarte mult și exista riscul să se blocheze Drumul Național 66 de coada de mașini care acum ajungea în sensul giratoriu. Proiectantul a gândit acum un drum lateral, care să preia traficul care mergem dinspre Petroșani, spre Curtișoara, sau din Curtișoara spre Târgu Jiu, prin relocarea acelui segment de drum care a fost acum închis și s-a relocat pe un alt drum. Ce a văzut acel participant la trafic, Curtișoara 5 km pe indicator, dar înainte era 4 kilometri. Nu i s-a mărit drumul, nu face cu 5 km în plus. Pe indicator se notează distanța din acel punct până în centrul localității. În niciun caz nu are de făcut 5 km până la intrarea în localitate. Are de făcut în plus față de cât făcea înainte undeva la 1,7 kilometri, dacă se vine dinspre Petroșani. Dacă se vine din Curtișoara spre Târgu Jiu se poate ajunge mai repede, pentru că sunt trei puncte de intrare în Târgu Jiu: se poate intra pe la Iezureni, pe la Drăgoieni și pe la Romanești. Traficul s-a descărcat foarte mult. Așa suntem noi mai cârcotași. Poate nu le place nici culoarea indicatoarelor. Proiectul este unul reușit și s-a adaptat nevoilor cetățenilor“, a precizat Tudor.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *