Politică

Primarul din Gorj care a renunțat la indemnizație. Ce a făcut cu banii

Un primar din județul Gorj a renunțat, luna trecută, la îndemnizație pentru a putea plăti salariile funcționarilor din primărie.

Virgil Drăgușin

Primarii din județul Gorj au început să aibă probleme financiare din cauză că, în acest an, nu s-a făcut nicio rectificare bugetară.

Potrivit unor surse, primarul comunei Roșia de Amaradia, Liviu Cotojman, a renunțat la indemnizația pe luna trecută pentru a plăti salariile funcționarilor din primărie. Prefectul județului Gorj, Virgil Drăgușin, speră ca, în perioada următoare, autoritățile județene să primească “undă verde” de la guvern pentru a putea solicita bani din fondul de rezervă sume pentru primăriile care au rămas fără bani.

“Într-adevăr, în județul Gorj, avem puține unități administrativ-teritoriale care-și pot asigura autofinanțare, deci autonomia proprie de funcționare. Foarte multe dintre acestea, în fiecare an, în ultima perioadă a anului, în special, după trimestrul 3, așteaptă alocarea de la fondul de rezervă bugetară prin rectificare a unor sume de bani astfel încât să le asigure cheltuielile de întreținere și funcționare și, aici, mă refer la salarii și cheltuielile materiale. Sunt primari care s-au adresat doar verbal, până acum, Instituției Prefectului, care solicită efectuarea demersului către Guvernul României, către ministerul de resort, în vederea alocării de resurse, pentru că nu-și mai pot acoperi aceste cheltuieli. Chiar este situația unui edil din județ, care spunea că, în luna precedentă, pentru a asigura salariile funcționarilor din primărie, a trebuit să renunțe la propria indemnizație astfel încât să acopere necesarul de resurse pentru drepturile salariale acestora. Sperăm, ca perioada următoare, să primim undă verde de la ministerul de resort pentru a solicita necesarul de resurse pentru a solicita necesarul de resurse pentru fiecare unitate administrativ-teritorială astfel încât funcționarea acestora să decurgă în bune condiții până la finele anului. În general, procedura de alocare a resurselor de la fondul de rezervă bugetară se face în baza unor solicitări transmise de către unitățile administrativ-teritoriale, e adevărat, solicitări justificate, întemeiate, de la nivelul Instituției Prefectului se întocmește un proiect de hotărâre de guvern cu motivarea solicitării, care se înaintează către Ministerul Dezvoltării, urmând ca de acolo să intre în circuitul de avizare al ministerului de specialitate și, apoi, în aprobarea guvernului prin ședință de guvern.” , afirmă Virgil Drăgușin.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *