Reguli dure pentru șoferi impuse de UE. Așadar, din 1 ianuarie 2025 șoferii vor fi nevoiți să respecte o serie de reguli stricte adoptate la nivel european. Scopul lor e să limiteze impactul negativ al autovehiculelor. Cine nu respectă aceste norme se va alege cu sancțiuni dure, inclusiv imposibilitatea de a mai putea circula pe drumurile publice.
Reguli dure pentru șoferi impuse de UE. Se dau amenzi dure din 2025 pentru cine nu respectă normele
Vin 2025 intră în vigoare noi reguli obligatorii impuse de Uniunea Europeană.
Reguli dure pentru șoferi impuse de UE. Se dau amenzi dure din 2025 pentru cine nu respectă normele
Reguli dure pentru șoferi impuse de UE. Așadar, din 1 ianuarie 2025 șoferii vor fi nevoiți să respecte o serie de reguli stricte adoptate la nivel european. Scopul lor e să limiteze impactul negativ al autovehiculelor. Cine nu respectă aceste norme se va alege cu sancțiuni dure, inclusiv imposibilitatea de a mai putea circula pe drumurile publice.
Reguli dure pentru șoferi impuse de UE. Cei care au vehicule diesel din Franța trebuie să-și instaleze un sistem AdBlue pe mașinile lor, în conformitate cu noile reglementări menite să reducă impactul poluării. Dacă nu se respectă această cerință se dau amenzi mari și se ajunge la interzicerea accesului cu vehiculele în trafic.
Reguli dure pentru șoferi impuse de UE. Sancțiuni dure
Emisiile ridicate de dioxid de azot (NO2) reprezintă o problemă reală pentru Franța, iar vehiculele diesel sunt considerate principalele surse de poluare de acest tip. Așadar, autoritățile au decis să impună măsuri mai stricte în ceea ce privește normele de mediu. Din acest motiv, echiparea tuturor vehiculelor diesel cu AdBlue va deveni obligatorie, iar șoferii vor trebui să completeze regulat rezervorul de AdBlue pentru a se asigura că vehiculul respectă standardele.
AdBlue este un lichid special creat pentru a reduce emisiile poluante produse de vehiculele diesel. Sistemul funcționează pe baza unui catalizator SCR (Reducere Catalitică Selectivă), care descompune oxizii de azot (NOx) în substanțe inofensive pentru mediu, precum azotul (N) și vaporii de apă (H2O). Procesul e foarte important pentru îndeplinirea normelor de emisii Euro 6, iar AdBlue este injectat în catalizator pentru a genera amoniac (NH3), catalizatorul care transformă NOx în elemente mai sigure.
Mașinile diesel făcute din 2015 și care respectă standardul Euro 6 au un rezervor dedicat pentru AdBlue. Capacitatea este în funcție de model, dar de regulă e între 10 și 15 litri, iar vehiculul poate să parcurgă între 5.000 și 20.000 de kilometri, în funcție de consum. AdBlue poate fi cumpărat de la benzinării, atât la pompe speciale, cât și sub formă de recipiente de 5, 10 sau 20 de litri. Prețul AdBlue a crescut considerabil în ultima perioadă, costul pe litru ajungând la peste 1 euro în 2022.
Când nivelul AdBlue e aproape de minim, șoferul e avertizat de acest lucru pe bordul mașinii. Dacă ignori semnalul, motorul se poate opri, iar apoi e nevoie să ajungi cu mașina la service ca să mai rezolvi problema. De asemenea, când sunt temperaturi scăzute, AdBlue poate să înghețe în rezervor. Pentru a evita astfel de situații, motorul ar trebui lăsat pornit câteva minute, pentru a permite încălzirea lichidului și asigurarea unei funcționări normale a sistemului.
Controalele tehnice vor fi mult mai riguroase în Franța din 2025. În cazul în care șoferii încearcă să eludeze obligația de folosire a AdBlue-ului, fie prin manipularea sistemului, fie prin eliminarea acestuia, sancțiunile vor fi severe. Mulți șoferi au cerut ajutorul mecanicilor pentru a elimina acest sistem din calculatorul de bord pentru sume de până la 7.500 de euro. Controalele sporite vor putea detecta aceste modificări ilegale, iar consecințele vor fi interdicția circulației și amenzi mari.