Un avion TAROM a fost reținut temporar la sol, în Amsterdam, vineri, de o companie specializată în recuperarea compensațiilor, din cauza neachitării acestora, potrivit Boarding Pass. TAROM susține că sechestrul asupra combustibilului aeronavei a fost impus fără notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții săi, nici la sediul central, nici la reprezentanța din Bruxelles.
Zborul pe ruta Amsterdam – București, programat pentru 25 octombrie 2024, a decolat spre Capitală cu o întârziere de o oră și jumătate.
Pe 30 octombrie, reprezentanții TAROM au confirmat incidentul, subliniind că nu au fost contactați de compania olandeză și nu au primit notificări prealabile cu privire la acțiunea de sechestrare.
Compania olandeză, specializată în recuperarea compensațiilor pentru pasagerii afectați de anulări și întârzieri, a reținut aproape 8.000 de litri de combustibil destinat alimentării aeronavei TAROM. Această măsură a fost luată în urma refuzului companiei de stat de a plăti compensațiile stabilite prin hotărâri judecătorești emise între 2017 și 2021.
Reacția TAROM
„Referitor la situația apărută în legătură cu zborul TAROM RO362 Amsterdam – București din data de 25 octombrie 2024, dorim să menționăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles.
TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze.
De asemenea, subliniem că TAROM a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensațiilor plăți aferente unor solicitări de compensație pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior și, de asemenea, alte plăți erau deja în curs de realizare.
Asigurăm pasagerii și partenerii noștri că TAROM continuă să trateze aceste solicitări cu seriozitate și va rămâne dedicată soluționării tuturor situațiilor într-un mod echitabil și transparent”, au transmis reprezentanții TAROM într-un comunicat.