ActualitateUltima oră

Marcel Romanescu, despre reorganizarea din Primăria Târgu Jiu: De data acesta vor pleca și directori!

Primarul municipiului Târgu Jiu, Marcel Romanescu, susține că a început deja reorganizarea din cadrul instituției publice pentru reducerea a 50 de posturi din organigrama UAT-ului. La baza acestei reduceri de personal stă bugetul pe care îl va avea instituția pentru anul în curs, buget care este redus față de 2024, lucru confirmat de conducerea Consiliului Județean Gorj. Edilul municipiului susține că cifrele îl obligă să facă această reorganizare care a fost demarată deja la nivelul direcțiilor din primarie. Primele posturi care vor dispărea sunt cele vacante. Ineditul reorganizării, potrivit lui Romanescu, este că reducerea va privi, de data acesta și șefi, mai exact directori, care vor fi mutați pe funcții de execuție, fapt ce impune o reducere de salariu.

„La momentul acesta noi începem să reducem din posturi. Eu discut pe cifre, nu pot să discut pe vorbe. Am primit multe promisiuni dar cel mai bine este să mă bazez pe cifre, adică pe sumele care îmi sunt repartizate. Iar pe cifrele mele mi se transmite, clar, faptul că 50 dintre posturile din organigrama Primăriei Târgu Jiu trebuie să dispară”, a declarat, ieri, primarul municipiului.

„Am amânat evaluările de la Primăria Târgu Jiu până pe data de 15 martie. Eu încă mai cred că Parlamentul, la un moment dat, va adopta acel proiect de lege(la cererea primărilor) care presupune evaluarea angajaților pe baza unei testări. Dacă nu va fi asta, atunci, noi vom continua să facem evaluările, iar pe organigrama pe care o vom aproba in lunile mai-iunie va fi trecută reducerea aceasta”, a completat Romanescu. Acesta susține că reorganizarea se va realiza cu atenție deoarece este vorba nu de doar „o muncă titanică pe care trebuie să o faci cu mare atenție”. Activitatea respectivă o face, potrivit edilului local, deja, Compartimentul de Resurse Umane din primărie „pe discuțiile pe care le avem la nivelul direcțiilor din instituție”. Tot primarul susține că s-au început evaluările la nivel de direcții.

Marcel Romanescu susține clar că în Primăria Târgu Jiu nu vor mai fi concursuri de recrutare, asta deoarece UAT-ul nu va mai avea posturi vacante.

„De data acesta, la reorganizarea care se va face in Primăria Târgu Jiu, vor pleca și directori. Mai exact, directori, șefi de servicii, care până la această dată nu au putut demonstra că pot face față unor astfel de funcții vor pleca din Primăria Târgu Jiu sau vor trece pe poziții de execuție. Eu am purtat deja discuții cu acești șefi, îndemnîndu-i, daca nu au abilitați de conducători ori sunt lipsiți de profesionalism, să facă un pas în spate”, a subliniat primarul, care a menționat că aceste posturi unice sunt singurele care vor fi scoase la concurs.
Marcel Romanescu susține că persoanele care nu fac față activității în instituție poate se pot adapta mai bine in privat. În acest context, primarul a dat exemplu faptul că trei salariați ai Primăriei s-au transferat în alte instituții publice.

Acesta a menționat și că primăria nu poate tine bugetul doar pentru salarii. „Daca voi ajunge să am vreodată 25% din bugetul municipiului repartizat doar pentru salarii voi avea probleme serioase. Ar înseamnă că primăria suntem doar noi, angajații, primăria rămânând fără bani de cofinanțări. Nu am mai avea bani pentru evenimente, pentru CSM, pentru asistență socială. Nu am mai face nimic. Dar nu putem să facem așa ceva. Ar trebui sa avem o limită rezonabilă, un maxim 20% restul să se duca pe direcțiile de dezvoltare ale orașului. Aceasta este viziunea mea pentru viitor”, a mai spus primarul municipiului Târgu Jiu.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *