Ultima oră

Află, în cinci pași, ce vechime în muncă ai acumulat pentru pensie!

Pentru a afla vechimea în muncă acumulată din calitate de salariat, în vederea pensionării sau pur și simplu pentru informare, oricine își poate crea un cont de utilizator pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Se completează un formular online care apoi trebuie tipărit și prezentat, împreună cu actul de identitate (original și copie), la orice casă locală de pensii. Ulterior, instituția va trimite un e-mail prin care solicitantul va putea seta parola contului, cu ajutorul căreia veți putea intra în platforma digitală a CNPP unde veți găsi toate informațiile: datele din carnetele de muncă stagiile anuale şi lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001, informaţii din declaraţiile D112 depuse de angajatori, informaţii referitoare la viramentele la PILON II de pensii private, informaţii referitoare la pensia comunitară, informaţii referitoare la debitele din executare silită, precum și informaţii referitoare la fişa financiară.

Cei cinci pași sunt detaliați de siteul specializat avocat.net.
1. Primul pas este autentificarea în contul de utilizator. Apeși pe butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus al site-ului www.cnpp.ro. Se va deschide o pagină în care vei introduce e-mail-ul și parola pe care le-ai setat pentru contul tău, iar apoi vei apăsa pe „Autentificare”.

  1.  Odată intrat în cont, vei avea la dispoziție un meniu în partea stângă a paginii. În meniu, selectezi „Datele mele din sistemul public de pensii”.
  2.  În acea secțiune, poți alege fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare. Intri pe stagii lunare sau pe stagii anuale și apoi apeși pe „Generează raport actualizat”.
  3.  Diferența este că în primul fișier poți vedea situația vechimii lună cu lună (zile lucrate, venituri, condiții de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru tine, vechime totală de muncă acumulată), din aprilie 2001 și până în prezent, iar în al doilea poți vedea doar situația anuală (fără detalii lunare). Dacă vrei să vezi situația anterioară lunii aprilie 2001, trebuie selectat „Informații din carnetul de muncă” și apăsat pe „Generează raport actualizat”.
  4. După ce ai solicitat generarea unui raport actualizat (sau a mai multor rapoarte), trebuie să aștepți câteva minute până se generează efectiv în sistem și devine disponibil în contul tău. Când un raport este gata, primești un e-mail de notificare și raportul îl poți descărca, în format PDF, din contul de pe site-ul CNPP. Mai precis, te duci înapoi în pagina în care ai cerut generarea raportului și vei găsi acolo fișierul descărcabil.

 

Citește și:

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *