Ultima oră

Care este cea mai aglomerată stradă din țară


Când te gândeşti la cea mai aglomerată stradă din România cu siguranţă ai crede că este în Bucureşti. Ei, bine, nu! Drumul pe care circulă aproape 100.000 de maşini pe zi se află la sute de kilometri distanţă de Capitală.
Mai mult, acesta a deţinut recordul ani de zile, dat fiind că leagă unul dintre cele mai mari oraşe din ţară cu o localitate în plină expansiune.
Care este cea mai aglomerată stradă din România
Cea mai aglomerată stradă din România nu este în Bucureşti, aşa cum cei mai mulţi ar crede. Drumul pe care circulă aproape 100.000 de maşini pe zi şi care exasperează şoferii care sunt nevoiţi să circule pe el este cel care leagă Cluj-Napoca de localitatea Floreşti, cea mai mare comună din ţară.
Motivele pentru care şoseaua este mereu plină de autovehicule sunt unele uşor de anticipat. În ultimii ani, preţurile la locuinţe din Cluj au crescut enorm, astfel ca românii nu îşi mai permit să îşi cumpere un apartament sau o casă în oraş. În Floreşti, însă, blocurile şi cartierele de vile au devenit o afacere extrem de bănoasă pentru dezvoltatorii de imobiliare, aici preţurile fiind ceva mai mici.
Desigur, locurile de muncă disponibile în marele oraş ardelean îi fac pe angajaţi să traverseze cei 10 kilometri zilnic. Traficul este, însă, un coşmar, maşinile stând bară la bară la orele de vârf.
Au început lucrările pentru centura Cluj
Singura soluţie pentru evitarea traficului pe cea mai aglomerată stradă din România este construcţia unei şosele de centură în jurul oraşului Cluj-Napoca. După mai bine de 8 ani în care şoferii au fost nevoiţi să stea zeci de minute în trafic, autorităţile locale au decis să înceapă lucrările pentru drumul atât de necesar.
Astfel, în această primăvară, şantierul pe un prim tronson de aproximativ 2 kilometri, între Nodul N din Cluj-Napoca și amplasamentrul Spitalului Regional de Urgență a fost deschis. Contractul de 92 de milioane de lei, fără TVA, ar trebui să fie gata la finalul anului 2025 şi presupune lărgirea drumului naţional la trei benzi pe sens.
„Este un tronson scrut, dar foarte important care face legătura modernă, pe trei benzi, între Florești și Cluj”, a spus la Cluj Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale.
Lucrările se vor derula de la km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Floresti) cu „extinderea la trei benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri”.
De asemenea, şoseaua va avea şi o pistă pentru biciclete, iar partea dreaptă vă fi mărginită de un gard. Sursa: Bugetul.ro

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *