Ultima oră

Câteva primării s-au îmbogățit din taxa turistică: zeci de milioane de lei!


Orașele din România au decis să implementeze taxa pe care o au de plătit hotelurile pentru că au avut turiști. Este o formă de a obține bani din turism, chiar și în cazurile în care vizitatorii nu sunt obligați să achite o taxă la intrarea în urbe. Prin această metodă, au reușit să facă o mulțime de bani primăriile din Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj-Napoca, Timişoara şi Oradea. În total, avem 34 de milioane de lei, doar în anul 2024.
Această datorie a patronilor de hoteluri este prevăzută în lege. De banii obținuți, se presupune că ar trebui să demareze proiecte prin care să dezvolte turismul din zona respectivă. În teorie, planul ar trebui să funcționeze, dar în practică, suntem departe de o astfel de organizare, conform bugetul.ro.
Fiecare oraș stabilește anual o sumă pe care trebuie să o plătească hotelierii către autoritățile locale. În anul 2024, în București, a fost de 2%, iar în Brașov și Constanța, de 1%. Fie s-a aplicat pentru ziua de cazare, fie la tariful stabilit pentru sejur. În acest mod, primăria a câștigat 23 de milioane de lei, în vremea în care hotelurile din întreaga țară au scos 8,3 miliarde de lei, conform ZF.
Constanța, pe de altă parte, a scos 3,5 milioane de lei din taxa turistică. Se pare că litoralul, în doar 4 luni de sezon, a avut mai mult succes decât Brașovul, care a avut 1,6 milioane de lei pentru tot anul 2024. Până și Timișoara s-a descurcat mai bine, cu 2,3 milioane de lei. Cluj Napoca este la coada clasamentului, cu 1,4 miliarde de lei.
Ce trebuie să facă primăriile cu taxa obținută de la hoteluri. Sistemul ar trebui să aducă un beneficiu pentru ambele tabere
Se presupune că taxa colectată de la hotelieri ar trebui să le aducă un beneficiu, pe termen lung. Autoritățile locale le iau un procent modic, dar cu banii strânși, ar trebui să facă proiecte care să atragă și mai mulți turiști.
Conform datelor transmise de sursa citată anterior, doar primăriile Timișoara și Brașov au transmis că au demarat proiecte de finanțare din bugetul adunat astfel. Pentru primul oraș amintit, sumele se vor duce la OMD Visit Timişoara, pentru promovarea a şapte târguri internaţionale şi la organizarea unor campanii de promovare. Al doilea a dat banii pe promovarea oraşului şi pentru finanţarea Centrului de Informare Turistică.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *