CFR Călători a informat faptul că, din cauza limitărilor de viteză impuse trenurilor pe fondul tenperaturilor ridicate, în zonele afectate de fenomenele meteo extreme de caniculă, se înregistrează întârzieri semnificative.
„Această măsură aplicată de administratorul infrastructurii este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar și este luată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România”, transmite compania feroviară de transport pentru persoane.
În plus, CFR Călători a mai transmis și că în zilele toride de vară, în cate temperaturile exterioare sunt foarte ridicate, de 50-55 de garde Celsius la soare, această temperatură va fi resimțită și la nivelul șinei și a cutiei materialului rulant. Astfel, din cauza acestor condiții meteorologice extreme, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea și să nu mai poată funcționa în regim de ventilație.
„CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale:
- să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
- să aibă medicația necesară afecțiunilor pe care le au, în caz de nevoie;
- să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de temperaturi ridicate și chiar caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale”, se menționează în comunicatul de presă citat.
În acest context, CFR S.A. – managerul infrastructurii, aplică restricții de viteză, ceea ce generează întârzieri în circulația trenurilor pe anumite intervale de cale ferată de pe raza Regionalelor CF București, Craiova, Timișoara, Iași, Galați și Brașov.
Această măsură aplicată de managerul infrastructurii este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar și este luată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România.