În primele 2-3 săptămâni ale lunii februarie, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost nefuncțională. În aceste condiții, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a decis ca, pe perioada acestei avarii majore a sistemului informatic, serviciile medicale să poată fi acordate fără validarea cardului. De la 1 martie însă situația s-a schimbat radical, astfel că pacienții care doresc să beneficieze de servicii medicale gratuite au o nouă obligație.
La începutul lunii februarie, o avarie majoră a perturbat activitatea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). Astfel, pe o perioadă de 2-3 săptămâni, platforma a fost nefuncțională. În acest context, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a decis ca, pe perioada acestei avarii majore a sistemului informatic, serviciile medicale să poată fi acordate fără validarea cardului.
Decizia nu a fost primită bine de către medici, care au acuzat faptul că nu își pot desfășura activitatea și nu au cum să verifice dacă cei care ajung în cabinetele lor sunt sau nu asigurați. Toate acestea au dus la creșterea timpilor de așteptare pentru pacienți, aceștia fiind nevoiți să aștepte cu orele în fața cabinetelor medicale.
Cardul de sănătate redevine obligatoriu pentru a putea beneficia de servicii medicale gratuite
La începutul lunii martie, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a redevenit funcțională. Astfel, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat că, începând cu data de 1 martie 2025, serviciile medicale vor fi acordate doar cu obligativitatea validării cardului de sănătate.
„Vă informăm că începând cu data de 01.03.2025, dispoziţiile art. 209 – 212 din Anexa 2 la HG nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 25 – 28 din HG nr. 423/2022, cu modificările şi completările ulterioare îşi încetează valabilitatea. Începând cu 01.03.2025 serviciile medicale se acordă cu obligativitatea raportării online în 3 zile lucrătoare, precum şi cu obligativitatea semnării serviciilor medicale cu cardul pacientului, conform prevederilor legislative în vigoare.
Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță proactivă continuă într-un ritm susținut, cu evaluarea permanentă a dinamicii de funcționare a componentelor sistemului PIAS”, a transmis Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
Potrivit legislației în vigoare, asigurații pentru care cardul nu a fost încă emis pot beneficia de servicii medicale, chiar și fără a prezenta cardul sau adeverința de asigurat eliberată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate. De asemenea, serviciile medicale de urgență și serviciile medicale conexe acordate la distanță nu necesită utilizarea cardului de sănătate. Sursa: bugetul.ro.
0 285