Consiliul Județean Gorj va fi pus în situația de a vinde animalele preluate de Serviciul pentru Protecția Animalelor Gorj. Acest lucru va fi posibil în urma schimbării legislației în domeniul protecției animalelor. Serviciile care funcționează în cadrul autorităților județene sunt obligate să ridice și să îngrijească animalele abandonate pe domeniul public sau animalele tratate în mod necorespunzător în gospodăriile populației.
Costurile cu transportul, hrana, cazare și tratamentele sunt unele însemnate. Serviciile nu au posibilitatea de a recupera sumele cheltuite. În primul rând nu în toate cazurile sunt identificați proprietarii. În alte situații, este greu de recuperat vreun leu de la persoanele vizate, având în vedere starea materială a acestora.
„Se lucrează la un proiect pentru modificarea legislației și vom fi puși în situația de a da anunțuri de vânzare a animalelor pe care le ridicăm de pe domeniul public. Acest lucru se va întâmpla după o perioadă de 45 de zile. Propunerea este ca după cele 45 de zile să se treacă la oferirea spre adopție a animalului sau vânzarea. Prin urmare, deținătorul, respectiv Consiliul Județean va trebui să publice anunțuri de vânzare. Noi le preluăm, le tratăm și sunt niște costuri pe care trebuie să le recuperăm. Noi ne-am dus mereu când am fost solicitați de Biroul pentru Protecția Animalelor Gorj.”, a precizat Luis Popa, șeful Serviciului pentru Protecția Animalelor Gorj.