Sancțiunile pentru încălcarea Digital Markets Act vin pe fondul atacurilor la adresa UE din partea administrației Trump pentru ceea ce consideră că este un atac al blocului comunitar asupra companiilor americane.
Apple se confruntă cu o amendă de 500 de milioane de euro pentru încălcarea regulilor regulamentului pentru magazinele de aplicații, în timp ce Meta a primit o penalizare de 200 de milioane de euro pentru modelul său de publicitate „plătiți sau consimțit”, care impune ca utilizatorii din UE să plătească pentru a accesa versiuni fără reclame ale Facebook și Instagram.
DMA a intrat în vigoare în 2024 și stabilește reguli pentru modul în care companiile de tehnologie ar trebui să opereze pe piața europeană. Cele două amenzi sunt rezultatul investigațiilor de un an privind activitățile giganților tehnologici din SUA.
În plus față de amendă, Apple a primit un ordin de încetare și renunțare prin care i se impune să facă alte modificări de produs până la sfârșitul lunii iunie. Dacă firma nu se conformează, Comisia o poate amenda pentru fiecare zi suplimentară în care încalcă legea.
În prezent, Comisia evaluează modificările introduse de Meta la sfârșitul anului trecut pentru a se conforma regulamentului.
Un înalt oficial al UE a spus că, la stabilirea sancțiunilor anunțate miercuri, Comisia a avut în vedere că acestea sunt primele amenzi emise în temeiul DMA și că, pentru Meta, încălcarea a încetat în noiembrie, la doar câteva luni după ce Bruxelles și-a exprimat îngrijorările.