Ultima oră

Comunicat IMPORTANT de la Tribunalul Gorj, privind măsurile aplicabile în scopul prevenirii răspândirii infecției cu virusul COVID-19

Având în vedere contextul epidemiologic actual generat de infecția cu virusul COVID-19, Biroul de informare și relații publice din cadrul Tribunalului Gorj aduce la cunoștința opiniei publice măsurile aplicabile în cadrul instanței începând cu data de 11 martie 2020 până la data de 31 martie 2020 inclusiv, și în continuare, dacă situația la nivel național o impune:

Se vor soluționa doar cauzele urgente după cum urmează:

Secţia I Civilă:

  • În materie civilă: ordonanţă preşedinţială, ordin de protecţie, suspendare provizorie, sechestru asigurător, sechestru judiciar, suspendare executare, încuviinţare executări silite, cereri reexaminare taxă timbru, cereri de ajutor public judiciar, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare şi lămurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii;
  • În materie minori şi familie: cererile prevăzute de Legea 273/2002 privind procedura adopţiei, cererile prevăzute de Legea 272/2004, ordonanţă preşedinţială, suspendare executare, suspendare provizorie a executării, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare, cereri de îndreptare eroare materială, completare şi lămurire dispozitiv, doar cu privire la aceste materii;
  • Cereri de abţinere şi recuzare.

Secţia a II-a Civilă:

În materia litigii cu profesionişti şi faliment: asigurare dovezi, certificarea titlurilor europene, învestire cu formulă executorie și încuviințare executării silite, ordonanţă preşedinţială, poprire asiguratorie, sechestru asigurator, sechestru judiciar, suspendare executare art.300, 319 ind.1, 325 C.Pr.Civ., suspendare executare hotărâre arbitrală;

În materia litigii cu profesionişti : suspendare executare silită, suspendare hotărâre A.G.A., suspendarea provizorie a executării;

În materia faliment : cererea debitorului art.66 din Legea nr.85/2014;

– În apel insolvenţa persoanei fizice : cerere de apel art. 10 alin. 8 raportat la art. 67 alin. 3 din Legea 151/2015 (sesizare deschidere procedură (art. 14 al. 1 lit. b).

Căi  extraordinare  de atac;  cereri reexaminare taxă timbru  și ajutor  public  judiciar; îndreptare eroare materială și completare  dispozitiv – în privința  cauzelor urgente, abțineri și recuzări.

Secţia Contencios administrativ şi fiscal: suspendare executare (art. 14 şi 15 din Legea nr. 554/2004 şi art. 507, 512 Cod procedură civilă); achiziţii publice (cu excepţia achiziţiilor directe); măsuri asigurătorii; ordonanţe preşedinţiale; contestaţii în anulare şi revizuire formulate împotriva hotărârilor pronunţate în cauzele urgente, cereri reexaminare, cereri de acordare facilităţi sau ajutor public, cereri de îndreptare, lămurire, completare hotărâri aferente cauzelor urgente, incidente procedurale şi alte cereri cu privire la care legea prevede soluţionarea în regim de urgenţă.

Secţia conflicte de muncă şi asigurări sociale:

În materia litigiilor de muncă: constatare nelegalitate grevă; încetare grevă; suspendare grevă; măsuri asigurătorii; ordonanţă preşedinţială; suspendare provizorie a executării; suspendare executare;

– cereri de revizuire, contestaţii în anulare şi cereri de lămuriri a dispozitivului, în materiile menţionate mai sus;

– cereri de recuzare şi abţinere, cereri de reexaminare a încheierii de anulare a cererii.

În materia asigurărilor sociale: suspendare executare, cereri de revizuire şi contestaţii în anulare cu privire la această materie.

În materie penală:

Secţia Penală:

  1. Cauze de competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi:
  • măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;
  • metode speciale de supraveghere;
  • percheziţie; măsuri asigurătorii;
  1. Cauze de competenţa judecătorului de cameră preliminară sau judecător fond:
  • măsuri preventive: luarea, prelungire, revocarea sau înlocuirea;
  1. Cauze cu deţinuţi:

-contestaţii liberări condiţionate;

-modificări pedepse: cereri fond şi contestaţii; contestație la executare care privesc deținuți;

  1. Cauze judecate pe fond unde sunt măsuri preventive;
  2. Dosare vechi în care poate interveni prescripția faptelor în timpul judecății.

Prin cauze urgente se înţeleg şi: căi extraordinare de atac, incidente procedurale, cereri reexaminare taxă timbru, cereri reexaminare a încheierii de anulare a cererii,  cereri de acordare facilităţi sau ajutor public judiciar; îndreptare eroare materială și completare/lămurire dispozitiv aferente cauzelor urgente enumerate pe materii, de către fiecare secţie.

Celelalte cauze vor fi soluționate cu respectarea termenului rezonabil de soluționare, acordându-se, în raport de situația epidemiologică existentă, termene începând cu luna aprilie 2020.

Fiecare complet de judecată va preschimba în cazul acestor pricini termenul de judecată deja stabilit în măsura în care există posibilitatea încunoștințării în timp util a părților cu privire la noul termen de judecată. Dacă preschimbarea termenului nu se poate realiza din motive obiective de imposibilitate de încunoștințare a părților în timp util, completul de judecată, ținând seama de Hotărârea nr.6/2020 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul instanței, va  anunța justițiabilii ce cauze se vor judeca în ședința respectivă, anume cele urgente, pentru restul cauzelor anunțându-se termenul ulterior pentru care vor fi toate părțile citate în vederea respectării dreptului la un proces echitabil.

În cauzele în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripție a răspunderii penale măsurile anterioare nu se aplică.

În cauzele penale cu arestați se va proceda, conform Hotărârii nr.6/2020 a Adunării Generale a Judecătorilor, la audierea, în sistem de videoconferință, în scopul protejării sănătății publice, apreciindu-se de completul de judecată asupra posibilității declarării ședinței nepublice.

 

Accesul persoanelor în sediul instanțelor de judecată va fi permis, în perioada de referință, doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în care au fost citate sau pentru care se prezintă împuternicire avocațială/procură de reprezentare. În situația termenului în cunoștință, va fi pus la dispoziția efectivului de jandarmi care asigură paza sediului instanței un exemplar al listei ședinței de judecată, prin grija grefierului de ședință. În acest caz, jandarmii, în urma identificării persoanei în condițiile legii, vor permite accesul persoanei care demonstrează că este chemată într-un proces pe rol.

 Persoanele care vin la instanță pentru a beneficia de serviciile de registratură/arhivă vor respecta dispozițiile/măsurile luate de conducerea instanței, afișate la intrarea în sediu, în sensul că vor intra într-un număr de maxim două persoane și vor depune cererile/solicitările scrise la biroul deschis în apropierea intrării de acces în instanță persoanei desemnate în acest scop. Programul de lucru cu publicul la registratură/arhivă este de două ore între orele 1000-1200 și este limitat la depunerea/ridicarea înscrisurilor ce fac obiectul solicitărilor persoanelor.

Se recomandă justițiabililor și oricărei persoane care apelează la serviciul public al justiției să depună cererile și orice alte acte pe care le apreciază necesare, folosind mediul online, respectiv e-mail sau folosind faxul instanței/arhivei respective la numerele afișate pe portalul instanței și care nu au suferit modificări, urmând să trimită prin poșta clasică/curierat documentele în original.

Persoanele care lucrează în serviciile de registratură/arhivă vor asigura câte una relația cu publicul în vederea primirii/eliberării documentelor care interesează activitatea de justiție în locul special amenajat de conducerea instanței pentru această perioadă, urmând în acest sens, prin grija primului grefier al tribunalului să se asigure rotația tuturor secțiilor instanței.

Dosarele arhivate se vor studia pentru pregătirea apărărilor on-line de către părți/reprezentanți utilizând aplicația Infodosar pe baza parolei comunicate.

În perioada de referință în care se aplică măsurile speciale de protecție a sănătății publice în interiorul Tribunalului Gorj, se vor respecta și următoarele măsuri suplimentare:

Relația client-avocat se va limita în interiorul instanței la prezența în sălile de ședință, respectiv la biroul de primiri/eliberări documente.

Inter relaționarea cu persoane în birourile angajaților, cu excepția celor care desfășoară activități de justiție este restricționată în perioada de referință.

Se vor dezinfecta continuu mânerele ușilor de la intrarea de acces în instanță, cele de la sălile de judecată și birouri de către personalul angajat în acest sens la nivelul instanței.

Se vor dezinfecta cu precădere spațiile publice de genul săli de judecată, locuri destinate contactului cu publicul.

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *