Ultima oră

De ce nu va fi gata anul acesta drumul expres Craiova – Pitești

Un tronson de circa 40 de kilometri din Drumul Expres Craiova – Pitești, poate cel mai important dintre tronsoane pentru că care ar urma să reprezinte o variantă ocolitoare pentru Slatina și Balș, a tot fost promis de autorități că va fi gata până la finalul anului. Constructorul UMB își luase angajamentul să termine mai devreme, având în spate un istoric de proiecte inaugurate mult înainte de termen, însă trei puncte critice de pe traseu au blocat deschiderea în acest an a primului tronson de drum expres din România.

„Anul viitor, în primul semestru, se deschid primii 40 de km, care vor scoate în sfârşit traficul de tranzit din oraşele Balş şi Slatina”, anunța acum două zile ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Anunțul lui Grindeanu a consfințit astfel că deschiderea traficului nu va avea loc până la finalul anului, așa cum mult timp a existat speranța autorităților, transmite Hotnews.

„La Craiova-Pitești depindem foarte mult de vreme. Practic ar trebui ca să nu plouă până la sfârșitul lunii decembrie, ca să fim siguri că se poate da în trafic”, spunea în luna noiembrie secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.

Și Asociația Pro Infrastructura se declara sceptică încă de prin luna septembrie că deschiderea traficului în decembrie ar putea avea loc, „în ciuda mobilizării exemplare a constructorului”.

Din nefericire, însă, vremea nu a fost de partea constructorului.

Podul peste Olt și Balta Milcov, la sud de Slatina

Poate cea mai impresionantă lucrare de pe întreg Drumul Expres Craiova – Pitești este Podul peste Olt și peste balta Milcov la Sud de Slatina.

Podul peste Olt are o deschidere centrală de circa 70 de metri, iar el practic se continuă cu un viaduct cu o lungime totală de peste 1,7 km cu 38 de deschideri mai mici care „urcă” drumul expres mai departe pe dealul din capătul luncii, la sud de Slatina.
În acest punct UMB a reușit abia la final de septembrie să monteze „ultima piesă din puzzle” – tablierele metalice de 53 de metri și peste 160 de tone fiecare peste Olt. După acel moment constructorul a lucrat serios În prezent la finalizarea întregului viaduct, la hidroizolație, asfaltare și montarea elementelor de siguranță, însă a mai rămas un element de finalizat: zidul de sprijin și legătura viaductului cu restul drumului expres.

Podul peste Olteț la sud de Balș

Un alt punct critic ce nu a putut fi gata până la finalul anului este Podul peste Olteț, la sud de Balș, un viaduct lung de câteva sute de metri cu 12 deschideri și cu pile care ajung și la circa 12 metri înălțime.

Aici constructorul a reușit abia recent să ridice ultimele grinzi metalice, dar mai are ceva de lucru la finalizarea podului și conexiunea sa cu restul proiectului.

Subtraversarea Căii Ferate de la Găneasa

Un alt punct problemă ce a „deraiat” deschiderea mult anticipată în 2021 este în zona Găneasa, acolo unde drumul expres subtraversează două drumuri, dar și o cale ferată. Practic, constructorul a săpat drumul expres pe sub actualele poduri pentru un drum agricol și pentru DN64, însă mai există problema căii ferate ce încă n-a fost rezolvată complet.
A fost realizat un nou segment de cale ferată în paralel cu actuala cale, iar de curând constructorul a ridicat noul pod metalic pe care se va muta noua porțiune de cale ferată, însă strămutarea liniei încă nu a avut loc.

Deschiderea celor circa 40 de kilometri din DX12 Craiova – Pitești în 2021 a fost o speranță continuă pe parcursul anului, chiar dacă termenul contractual este abia jumătatea anului viitor. Cei 40 de km sunt poate cei mai importanți ai întregului Drum expres de la Craiova la Pitești pentru că ar reprezenta practic varianta ocolitoare pentru Balș și Slatina, cele mai aglomerate două puncte de pe traseu.

sursa: gds.ro

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *