Ultima oră

Diferențe între preţurile de la raft şi cel de la casa de marcat, descoperite de ANPC în mai multe magazine din ţară

Sute de operatori economici au fost amendați cu 3,4 milioane de lei

Sute de operatori economici care vindeau produse textile au fost controlați de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), privind modul de comercializare, denumire, marcare şi etichetare a produselor textile, la nivelul întregii ţări.

Mai exact, ANPC a verificat 921 de operatori economici, la 805 dintre aceştia înregistrându-se nereguli.

Astfel, au fost aplicate 838 de amenzi contravenţionale în valoare totală de aproximativ 3,4 milioane lei. De asemenea, au fost date 258 de avertismente şi au fost oprite definitiv de la comercializare a produselor textile neconforme, în valoare de peste 45.000 lei.

Mai mult, au fost oprite temporar de la comercializare produsele textile cu deficienţe de etichetare şi au fost prelevate probe de la diverse produse textile pentru a se verifica compoziţia fibroasă a acestora, transmite Agerpres.ro.

Printre principalele abateri constatate de comisarii ANPC s-au numărat:

  • lipsa menţionării pe etichete a denumirii fibrelor textile, precum şi a compoziţiei fibroase;
  • comercializarea unor produse textile neetichetate sau neînsoţite de documente comerciale;
  • comercializarea unor produse din blană fără documente de conformitate;
  • comercializarea unor produse textile fără etichetă de produs; comercializarea unor produse textile cu inscripţii grafice asemănătoare cu cele ale unor mărci consacrate;
  • neafişarea pe site a menţiunii că nu se acceptă retur;
  • lipsa afişării datelor de identificare ale producătorului, importatorului sau distribuitorului, denumirea şi adresa sediului social al acestuia.
  • lipsa afişării preţului produsului în moneda naţională; nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa afişării perioadei promoţionale, lipsa menţionării pe etichetă a procentului de reducere şi a noului preţ de vânzare etc.);
  • practici comerciale incorecte (neconcordanţe între procentul de reducere de la raft şi cel de la casa de marcat, între preţul de vînzare afişat la raft şi cel de la casa de marcat, acoperirea preţului de referinţă, în cazul promoţiilor;
  • lipsa autorizaţiilor de funcţionare; lipsa informaţiilor privind garanţia acordată produselor;
    comercializarea unor articole textile notificate pe sistemul european de alertă pentru produsele nealimentare – RAPEX.

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *