Dezvăluiri

Dric sau ambulanță? Managementul lui Constantinescu – autosanitare de tip C2, cu starea tehnică expirată!

În decurs de un an și trei luni, mai exact din aprilie anul trecut, pe la Serviciul Județean de Ambulanță (SJA) Gorj s-au perindat toate instituțiile cu atribuțiuni de control, precum și structurile specializate ale Ministerului Sănătății, Departamentului pentru Situații de Urgență, Direcției de Sănătate Publică Gorj și Instituției Prefectului – Județul Gorj, care au anunțat, la finalul verificărilor, că au trasat unele măsuri sau au aplicat amenzi, în urma neregulilor descoperite și cam atât. Managementul dezastruos al medicului Traian Claudiu Constantinescu a fost girat de toate partidele care s-au aflat la guvernare în acest răstimp și, implicit, de miniștrii Sănătății din această perioadă, așa că nimic nu-i mai sperie pe cei care conduc Serviciul Județean de Ambulanță Gorj și s-a ajuns în situația extrem de gravă în care o autosanitară cu echipaj medical de urgență cu medic să fie programată la curse, pentru a salva vieți, timp de trei săptămâni, fără să aibă efectuată inspecția tehnică periodică.

Neregulile descoperite la Serviciul Județean de Ambulanță Gorj, în martie, anul trecut, l-au determinat pe prefectul județului din acea vreme să ceară tranșant demisia managerului Constantin Mitroi. Când au fost prezentate concluziile raportului întocmit de Corpul de Control al Instituției Prefectului – Județul Gorj, Corneliu Răducan Morega i-a transmis managerului SJA că nepăsarea și nepriceperea pot duce la vieți pierdute și i-a solicitat să plece din fruntea instituției.

Corpul de Control a descoperit atunci nereguli grave care puteau pune în pericol viața pacienților, de la aparatură medicală care nu mai fusese verificată de luni întregi pe 21 de autospeciale ori improvizații la ventilatoare.

După ce USR l-a instalat, pe 13 aprilie 2021, în fruntea Serviciului Județean de Ambulanță pe medicul Traian Claudiu Constantinescu, toate controalele care au urmat s-au raportat la verificările DSU și cele ale Corpului de Control al prefectului.

A trecut mai bine de un an de atunci, iar managerului Constantinescu i-a fost prelungit mandatul inițial de 3 luni de vreo trei ori, însă la SJA Gorj lucrurile nu s-au schimbat deloc, iar situația e la fel de gravă.

Recent, o ambulanță de tip C2, cu echipaj medical de urgență cu medic, a circulat, timp de aproape trei săptămâni, cu starea tehnică expirată.

Mai exact, în perioada 19 iunie – 6 iulie a.c., autospeciala GJ 09 ATI a fost programată la curse și a efectuat sute de kilometri fără a avea efectuată inspecția tehnică periodică.

De exemplu, în două ture consecutive, în zilele de 5 și 6 iulie, ambulanța a parcurs 259 de km fără să corespundă din punct de vedere tehnic. Unele surse susțin că situația nu e una singulară la SJA Gorj.

Potrivit Codului Rutier, conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat constituie contravenţie, în plus, se reține și certificatul de înmatriculare de către polițiștii rutieri, caz în care ITP-ul nu poate fi efectuat decât în unitățile RAR.

Mai mult, la SJA Gorj sunt ignorate prevederile Regulamentului cadru de organizare și funcționare pentru serviciile județene de ambulanță, elaborat de Ministerul Sănătății, în care se menționează, printre altele, că trebuie asigurată existenţa unui parc de ambulanţe cu o stare tehnică bună, or în instituția condusă de Constantinescu ambulanțele fără ITP sunt de tip dric.

Claudiu Matei

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *