În urmă cu două zile a fost trimisă la ANAP documentația pentru lansarea în licitație a construcţiei primului lot, de 10,3 kilometri, al acestei autostrăzi.Contractul, finanţat prin Programul Transport, alocă 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie (34 de luni în total), iar pe traseu vor fi construite inclusiv un viaduct peste CF100 (CF900), DN6/E70 şi peste râul Brădeşti (843 metri), un pod peste râul Amaradia (264 m), un nod rutier (Craiova Nord) prin care se asigură şi conexiunea cu DN65F, două spaţii de servicii (dotate cu minimum 8 staţii de încărcare pentru autoturisme electrice).
„Anunţul de Participare la licitaţie va fi publicat după validarea de către ANAP a documentaţiei de atribuire. Cu această ocazie, va fi anunţată şi data limită pentru depunerea ofertelor”, a mai transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
La rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a precizat, tot pe Facebook, că pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv 14 lucrări de artă. Lotul 2 porneşte din zona Nodului rutier Craiova Nord, care asigură inclusiv conexiunea cu DN65F, şi continuă până la conexiunea cu lotul 3, zona localităţii Beharca, judeţul Dolj.
Sorin Grindeanu (PSD) anunţă investiții record în infrastructura României, în valoare de 70 de miliarde de euro, până în 2030
Unul dintre proiectele majore pe care Grindeanu le-a susținut este Autostrada A8, o arteră vitală pentru dezvoltarea regiunilor de nord-est ale țării, care va conecta Iașiul de Târgu Mureș, dar și Autostrada Moldovei, unde se lucrează pe toate loturile, iar anul acesta ar putea circula pe primii kilometri din această șosea de mare viteză, esențială pentru țara noastră.
Pe lângă proiectele de infrastructură rutieră, Sorin Grindeanu a pus un accent deosebit pe modernizarea transportului feroviar, considerând acest sector crucial pentru mobilitatea durabilă și dezvoltarea economică. Una dintre inițiativele notabile este reintroducerea în circulație a vagoanelor seria 21-90, produse de Astra Arad.
Tot în mandatul lui Sorin Grindeanu, după 19 ani, au fost reluate cursele București-Giurgiu pe calea ferată. Acest lucru a fost posibil după modernizarea a 12 kilometri de cale ferată dintre Vidra și Comana, care includ și construcția noului pod de la Grădiștea.
În plus, ministrul Transporturilor susține că în prezent sunt în licitație 160 de garnituri de tren, care vor veni în perioada următoare, după ce în ultimii 25 de ani nu s-a cumpărat niciun tren nou în România, în timp ce investiții masive s-au făcut preponderent în infrastructura rutieră.
„Dacă pe zona rutieră cât de cât lucrurile se văd şi merg, în acest moment sunt vreo 800 de km de autostradă şi de drum expres în lucru în România, pe zona cealaltă, cea feroviară, trebuie să recuperăm timpul pierdut”, spunea Sorin Grindeanu, la începutul lunii iulie.
Prin aceste investiții, Sorin Grindeanu și Ministerul Transporturilor vor îmbunătății semnificativ calitatea serviciilor feroviare din România. Modernizarea vagoanelor seriei 21-91 nu doar că aduce un confort sporit pasagerilor, dar și aliniază infrastructura feroviară românească la standardele europene. Acest demers face parte dintr-un program investițional derulat din fonduri proprii de către CFR Călători, demonstrând angajamentul autorităților de a revitaliza și moderniza transportul feroviar.