Ultima oră

Hârtia pe care o vor primi acasă toţi consumatorii de energie electrică. Ce se întâmplă cu factura dacă nu o completezi

De la 1 aprilie, există noi plafoane de consum la energie electrică şi gaze, dar estimarea consumului lunar este extrem de importantă pentru bugetul lunar al familiei.

Factura de energie electrică poate fi previzionată de fiecare consumator în parte în funcţie de propriul plan anual de cheltuieli. Potrivit ultimelor modificări legislative, de la 1 ianuarie, furnizorii vor tarifa consumul și vor emite facturile în funcție de convenția de consum a clienților încheiata cu ei.

Adică în funcție de cât a estimat clintul atunci când a semnat contractul sau, dacă nu a estimat nimic, în funcție de istoricul său de consum, trecut de furnizor în convenția sa consum.

Această convenție se referă la datele de consum pentru fiecare lună calendaristică.

Clienții au opțiunea să nu facă nimic, dacă vor considera că acelea sunt consumurile lor reale, sau să modifice această convenție cu ce date doresc ei, și să anunțe modificările furnizorului, pentru a fi facturați în baza acestui consum.

Mai există o opțiune, cea în care furnizorul nu ține cont de convenția de consum, aceea în care clientul își citește singur contorul lună de lună, și trimite furnizorului, în intervalul de timp specificat în factură, indexul autocitit. În acest caz, furnizorul va emite factura în funcție de consumul real.

Cum arată o astfel de notificare, primită recent de un client, de la firma Enel:

“În lipsa unui index de regularizare transmis de către Operatorul de distribuție sau în lipsa unui index autocitit transmis de către dvs. în intervalul de timp menționat în factură și în condițiile din contract, conform art. 44 din Regulamentul de furnizare, cantitatea de energie electrică va fi facturată în baza convenției de consum, anexa la contract încheiată în condițiile prevederilor art. 441 din Regulamentul de furnizare a energiei electrice.

Vă reamintim că, în cazul transmiterii de către dvs. a indexului autocitit, facturarea consumului se va face în baza acestuia, fără a mai fi aplicabile cantitățile de energie electrică din convenția de consum. Regăsiți în mesajul anterior atașată ”Anexa B. Locuri de consum și convenția de consum”, care reprezintă convenția de consum și care va deveni parte din contractul dvs. de furnizare a energiei. Citiți-o cu atenție și:

Dacă sunteți de acord în privința cantităților de energie precizate în convenția de consum, nu este nevoie ca dvs. să faceți ceva în plus. Vom considera convenția de consum că fiind acceptată, fără ca dvs. să ne contactați și să ne comunicați acest lucru.

Dacă nu sunteți de acord și doriți să modificați cantitățile de energie din convenția de consum, ne puteți transmite o notificare în maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii mesajului inițial referitor la convenția de consum (mesaj primit de către dvs. anterior acestuia, în perioada 31.03.2022 – 05.04.2022).

Ne puteți contacta prin oricare dintre următoarele modalități:

Cel mai apropiat Magazin Enel;

Din contul MyEnel;

Pe adresa de email contact eem.ro@enel.com;

Poșta Română, la adresa: București, sector 3, Bd. Mircea Vodă, nr. 30.

Pentru informații suplimentare, ne puteți contacta la numărul de telefon 021 9977 (apel cu tarif normal), de luni până vineri în intervalul orar 08:00-20:00 și sâmbătă în intervalul orar 08:00-13:00″, se precizează în comunicat.

Sursa: RomaniaTV.ro

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *