După ce, în urmă cu câteva zile, românii au primit mesaje ce păreau a fi trimise de către Poșta Română, acum infractorii cibernetici lansează un nou atac.
Specialiștii atrag atenția asupra faptului că trebuie să fim atenți la mesajele pe care le primim și la conținutul acestora.
”Vrem să vă aducem în atenție câteva exemple recente raportate de către utilizatori, în care atacatorii trimit sms-uri în care pretind a fi Poșta Română. SMishing-ul reprezintă o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar este realizată prin intermediul mesajelor text (SMS)”, arată specialiștii DNSC.
Potrivit experților, infractorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare. Mesajul conține un link care, odată accesat, direcționează victima către un site web fals, unde infractorii vor să colecteze informații legate de contul bancar, date de autentificare și informații personale.
”Vorbim despre un site-clonă care poate arăta similar cu site-ul legitim al companiei în numele căruia pare a fi trimis mesajul (ex: Poșta), dar are denumire diferită și este controlat de atacatori”, spune DNSC, notează Mediafax.
Sfaturile specialiștilor pentru a vă proteja de smishing
- Gândiți logic, citiți cu atenție când primiți un mesaj și nu acționați în grabă
- Nu faceți clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute. Nu apelați numere de telefon primite și nu răspundeți la astfel de mesaje suspecte
- Nu furnizați niciodată informații sensibile prin SMS
- Instalați un software antivirus pe dispozitivul dumneavoastră. Vă poate ajuta în momente de neatenție
- Fiți atenți la mesajele text care vă solicită să acționați imediat sau să furnizați date de urgență
- În cazul în care ați fost victima unui atac de smishing, specialiștii recomandă să contactați imediat banca, în cazul în care ați furnizat date de card sau date de autentificare la contul dvs., să schimbați parolele pentru acele conturile online ale căror date le-ați furnizat după accesarea unor astfel de link-uri înșelătoare și activați autentificarea în doi pași (2FA), să raportați incidentul autorităților (telefon 1911), au transmis specialiștii, potrivit sursei citate.