Judecătorii Curții de Apel Craiova au respins definitiv, în urmă cu o săptămână, apelul declarat de fostul director general al Transloc SA, Mihai Paraschiv, împotriva soluției Tribunalului Gorj. În 9 august a.c., magistrații gorjeni îi respinseseră acestuia cererea de ordonanță președințială prin care solicita magistraților să dispună suspendarea provizorie a efectelor hotărârilor administratorilor și acționarilor. La data de 29 iunie a.c, AGA și Consiliul de Administrație al Transloc SA au hotărât atragerea răspunderii lui Paraschiv pentru prejudicierea societății cu 2.906.430 de lei, și a fost suspendat din funcție. Practic, la această dată, Paraschiv nu are ocupație, așa că umblă liber prin oraș. De trei ani, polițiștii de la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice (SICE) din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Gorj se fac că îl cercetează pe Paraschiv, evident, sub coordonarea unui procuror. Cel mai probabil ”megastarurile” de la SICE n-au deslușit încă cele peste 400 de pagini ale raportului de inspecție al ANAF.
În peregrinările sale maladive…
… care au ca și obiectiv impresionarea noului stăpân politic, adică acelui care-i răspunde la aport de ceva vreme, Paraschiv combate anemic împotriva Edilitara Public SA. Adică a urmărit o mașină a societății Consiliului Local Tg-Jiu care mătura pe strada Termocentralei și a afirmat că aceasta e închisă circulației, deci se face o cheltuială inutilă. Trebuie spus că în acea zonă se află Registrul Auto Român dar și alte câteva firme care își desfășoară activitatea în mod normal, chiar dacă circulația e afectată de lucrările la varianta de ocolire a orașului. Adică se poate circula pe strada Termocentralei, până la depozitul de colectare și reciclare din zona cimitirului. Mai mult, Paraschiv vorbește de faptul că, anul trecut, Consiliul Local Tg-Jiu a decis majorarea capitalului social al Edilitara Public SA cu 5 milioane de lei ”pentru a acoperi pierderile”. În realitate, exact de acea sumă, societatea s-a dotat cu utilaje performante, mai exact cu un unimog (multifuncțional Mercedes ), care a costat 1.472.000 de lei, un finisor asfalt Wirtgen, al cărui preț de achiziție a fost de 1.570.000 de lei și o freză asfalt Wirtgen a cărei valoare s-a ridicat la 2.155.00 de lei.
Pe Paraschiv nu-l mai crede nimeni, cu excepția unui individ toxic aflat în agonie de ceva timp, însă speră ca astfel de argumentații gen Agatha Christie prăfuită, îl pot ridica, din nou, pe un loc eligibil pe vreo listă sau pe un loc călduț, în vreo funcție furajată consistent.
Salariu colosal, Transloc – dezastru financiar
Pe 29 decembrie 2020, când toată lumea se pregătea de trecerea în Noul An, Paraschiv și-a preparat un salariu de 15.000 de lei, brut, lunar, adică în jur de 8.700 de lei net, începând cu prima zi a anului care urma.
În 2021 și 2022, ca să rămână în funcție, deși managementul său a fost dezastruos, iar societatea înregistra pierderi considerabile, Paraschiv și două dintre acolitele sale din executivul Transloc au făcut în așa fel încât societatea să consemneze un profit fictiv.
Concret, odată cu rămânerea definitivă a sentinței la Înalta Curte de Casație și Justiție, în martie a.c., prin care societății de transport public îi fusese respinsă cererea de suspendare a executării dispozițiilor din raportul de control întocmit de inspectorii ANAF – Direcția Regională a Finanțelor Publice Craiova, situația financiară a societății de transport public pentru anul 2021 nu mai era pozitivă, cu profit de 458.000 de lei, ci devine una negativă, iar pierderea se cifrează în jurul a 1,5 milioane de lei.
Anul acesta, administratorii au aprobat ”cu rezervă” bilanțul contabil al Transloc SA, pe anul fiscal precedent, în contextul în care există o factură fiscală, în valoare de 1.009.151 de lei, emisă de către societate, în 23 noiembrie 2022, despre care atât auditorii externi, cât și juristul societății, dar și o comisie de clarificare din cadrul Primăriei Municipiului Tg-Jiu, au opinat că este eronată și trebuie ștornată. Cu ocazia asta profitul fictiv de 546.000 de lei, devine pierdere de 463.000 de lei.
Paraschiv a gestionat, anual, în jur de 90 – 100 de miliarde de lei vechi, sume acordate ca subvenție de Consiliul Local Tg-Jiu către societatea de transport public Transloc SA, plus alte 45 de milioane de euro, proiectul cu bani europeni pentru modernizarea transportului public din oraș, care a presupus, printre altele, achiziționarea a 35 de troleibuze.
Ca o ultimă penibilitate, trebuie amintit faptul că, în procesul pierdut recent de Paraschiv cu Transloc SA, acesta menționează că trebuie să revină în funcție pentru că nu are alte venituri.