Minerii din Complexului Energetic Oltenia merg, pe jos, câțiva kilometri zilnic până la utilajele din cariere după ce, Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj a decis, luni, să suspende transportul cu tanchetele vechi de zeci de ani. Decizia a fost luată după ce trei mineri și-au pierdut viața pe data de 17 ianuarie, alți zece fiind răniți după ce o tanchetă s-a răsturnat peste un circuit de benzi. Președintele Sindicatului Energia Rovinari, Constantin Mitrescu, crede că va fi greu ca șefii CE Oltenia să găsească firme care să pună la dispoziție mașini cu tracțiune 6×6 sau 8×8, pentru a asigura transportul minerilor. “ Acum, va fi mai grav, în sensul că salariații vor trebui să meargă 2-3 kilometri, pe jos, prin noroaiele pe care le-a văzut toată lumea în urma celor întâmplate la Cariera Jilț Sud. Nu au alte mijloace de transport. Până fac licitație! Dar o să vedeți că n-or să găsească firme care să asigure aceste mijloace de transport cu tracțiune de 6×6 sau 8×8 sau șenilate. Oricum, costurile vor fi mult mai mari pentru a găsi un transportator care să asigure acest serviciu, pentru a căra oamenii prin acele nămoale care, uneori, sunt și de 60 de centimetri. Atunci când plouă, se inundă Bucureștiul, dar gropile acelea din cariere. Repet, acum, minerii merg pe jos până la locurile de muncă, câte 2-3 kilometri. Sunt zeci de kilometri de benzi, excavatoarele care sunt în fronturi și așa mai departe. Văd că după tragedia de la Jilț Sud nu și-au dat demisiile cei responsabili. Ar trebui și ministrul să-și dea demisia, pentru că, de la sfârșitul lunii decembrie, a lăsat directoratul Complexului Energetic Oltenia”, a afirmat Constantin Mitrescu.
0 3.861