Dezvăluiri

Metodele milițienești folosite de polițiștii din Turceni pentru a primi salarii de merit! Plângere penală împotriva polițistului Beșliu!

Scandalul dintre polițiștii de la Turceni și cei din Poliția Rovinari a scos la iveală aspecte incredibile cu privire la modul de acțiune al oamenilor legii. Astfel, polițiștii rutieri care rețin cele mai multe permise de conducere și aplică amenzi cu nemiluita sunt recompensați cu salarii de merit, care înseamnă o creștere a salariului cuprinsă între 30 și 50 la sută, și multe alte beneficii, cum ar fi dotări suplimentare. În acest fel, polițiștii au interes direct în a aplica mai multe sancțiuni, pentru că, atunci, vor beneficia de mai mulți bani, spun surse din rândul Poliției.

În Gorj, polițiștii din zona Turceni au fost campioni la amenzi aplicate și permise reținute, iar polițistul rutier Silviu Beșliu este unul dintre ei. Așa zișii oameni ai legii din Turceni reușeau să rețină chiar de două ori mai multe permise față de colegii lor care lucrau în alte structuri mai mari ale Serviciului Poliției Rutiere.

Este de notorietate, în rândul polițiștilor rutieri, faptul că un anumit tip de aparat radar poate fi măsluit în diferite feluri. În primul rând, aparatul radar care se prinde în dreptul aerotermei din mașină este prevăzut cu o „apărătoare“ dintr-un anumit material, care are menirea să oprească pătrunderea aerului în aparatul radar. În cazul în care „apărătoarea“ este scoasă, aparatul radar este influențat. Atunci când instalația de climatizare a autospecialei de poliție este în prima treaptă, radarul indică o viteză cu 10-20 km mai mare, iar, în treapta a doua, viteza arătată în plus crește cu 30-40 km./oră. O altă metodă de a „șmenui“ radarul este de a-l stinge și a-l porni în mod repetat, iar în secundele în care acesta se calibrează indică o viteză mai mare. De asemenea, polițiștii mai vorbesc și de modul în care este îndreptat aparatul radar. Dacă filmează o mașină în mers din spate, iar o alta vine din sens opus poate să redea viteza celeilalte mașini.

Prins cu Loganul cu 138 km./oră

Metodele acestea de „măsluire“ a radarului au fost simțite pe propria piele chiar de unii polițiști. Marius Vlăduțu, polițist ieșit la pensie, a fost prins de aparatul radar manevrat de polițiștii din Turceni când circula cu un autoturism Logan cu viteza de 138 km./oră. „În noiembrie, anul trecut, mă întorceam de la Craiova. Trecusem de comuna Țânțăreni și mă aflam pe un sector de drum cu o limitare de viteză de 70 km./oră. Mi-a ieșit pe radar viteza de 138 km./oră. Nicu Daniel, polițistul care m-a oprit, a fost colegul meu de școală. I-am spus că nu are cum să fie o asemenea viteză, pentru că așa se circulă pe autostradă. Mi-a spus că așa arată aparatul. S-a întocmit procesul verbal și s-a luat măsura reținerii permisului de conducere. Am făcut contestație. Știam că există această posibilitate, de a influența aparatul radar cu aeroterma. Am realizat că este ceva în neregulă, pentru că nu aveam o asemenea viteză. Poate fi aeroterma, cât și faptul ca aparatul radar să nu înregistreze viteza din sens opus, ci să fie comutat pentru a lua din mers din față autoturismul, nu din sens opus, astfel indicând în sens eronat, adică viteza de deplasare a autospecialei poliției plus viteza celui din sens opus…“, a declarat Marius Vlăduțu, care a contestat în instanța de judecată sancțiunea primită.

Urmărit 18 km. de mașina de poliție

Nicu Tănase, comisar șef de poliție, șeful Secției 5 Poliție Rurală Rovinari, a căzut și el pe radar. Acesta s-a considerat „vânat“, deoarece se știe conflictul dintre cele două structuri și a fost urmărit 18 km. Până la urmă a fost tras pe dreapta și i-a fost reținut permisul de conducere. Polițistul a relatat într-o plângere cum s-a întâmplat incidentul. „În data de 27-03-2024, după orele de program, m-am deplasat cu autoturismul marca Audi, pe DN 66 Plopșoru către municipiul Craiova, am observat că sunt urmărit de autospeciala marca VW Polo, ce este dotată cu dispozitiv de înregistrare radar. Știind ce au pățit mulți colegi de-ai mei anterior, pe tot parcursul deplasării mele pe DN 66 Plopșoru pe o distanță de aproximativ de 25 de kilometri, eu am urmărit viteza cu care mă deplasam, cât și normele de circulație, respectiv restricțiile și limitele de viteză pe sectoarele de drum pe care le-am parcurs. După circa 18 km parcurși, am fost oprit de către echipajul compus din agent Beșliu Silviu și Nicu Daniel, care au spus că am rulat cu 120 km/oră. Deși mă cunoșteau foarte bine, pentru că am colaborat profesional cu ei anterior, mi-au reținut permisul de conducere, m-au testat cu aparatul etilotest și pentru a mă umili și mai tare m-au condus la Spitalul Turceni, unde mi-au recoltat probe biologice de sânge, fără niciun motiv“, a precizat comisarul șef de poliție. Nicu Tănase a contestat sancțiunea și a avut câștig de cauză în instanța de judecată, demonstrând că aparatul radar nu a indicat viteza corectă.

Contactat de Gorj Online, polițistul Tănase a spus că are speranța că adevărul va ieși la iveală. „Am încredere că organele de cercetare penală își vor face datoria și vor face lumină în acest caz. Cetățenii trebuie să aibă încredere în continuare în poliție“, a adăugat ofițerul de poliție.

Plângere penală împotriva polițistului Beșliu

Marius Racea a fost șeful de post din comun Plopșoru. A intrat în conflict cu tatăl polițistului Beșliu și până la urmă s-a pensionat. „Tatăl actualului polițist Beșliu a lucrat tot ca polițist la circulație și am avut o serie de discuții cu el pe linie de serviciu. Eu am fost șef de Post la Plopșoru. Sancționa foarte mulți localnici și, la un moment dat, a venit la primărie o sesizare din partea a 60 de localnici că au fost amendați abuziv. I-am spus toate aceste probleme și de atunci am intrat în conflict cu el. Am fost hăituit, ca să scape de mine. Am ieșit la pensie, în anul 2017. Au vrut să scape de mine ca să nu mai văd abuzurile, mai ales că și-a făcut o cârciumă în satul Ceplea și observam ce face pe acolo“, a relatat Marius Racea.

Silviu Beșliu i-au luat permisul de conducere ca urmare a vitezei. Marius Racea susține că aparatul radar a fost măsluit și a depus o plângere penală. „S-au luat multe permise pentru că se dădea drumul la aerotermă și creștea viteza de pe aparatul radar. Mi-a fost și mie luat permisul în același fel. De la 74 km/oră a ajuns la 108 km/oră. Beșliu mi-a luat permisul. Am făcut contestație, dar am pierdut, pentru că nu mi s-a acceptat expertiza. Acum am depus o plângere penală pentru abuz în serviciu și fals. Am cerut să se facă o expertiză. Sper ca adevărul să iasă la iveală“, a spus fostul polițist Racea.

Contactat de Gorj Online, Silviu Beșliu nu a dorit să comenteze acuzațiile. „Nu pot să vă dau nicio informație. Vă rog să contactați Biroul de presă și vi se va răspunde la toate întrebările“, a precizat polițistul Beșliu.

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *