Serviciul Județean de Ambulanță Gorj se află pe un butoi cu pulbere de exact un an, după ce fostul șef al SANEPID-ului, Adrian Dobrin, a murit din cauza unui cablu de alimentare defect, care a făcut nefuncțional aparatul de oxigen la care era conectat acesta, într-o salvare care-l transporta la un spital din București.
Din luna martie a anului trecut, pe la SJA Gorj au trecut controale ale Ministerului Sănătății, Departamentului pentru Situații de Urgență și Direcției de Sănătate Publică Gorj, iar în urma verificărilor au fost dispuse măsuri de remediere a problemelor și amenzi drastice pentru cei responsabili.
În același interval de timp, Corpul de Control al Instituției Prefectului – Județul Gorj a făcut patru controale la Ambulanță, în toate fiind dispuse măsuri, recomandări și sesizarea altor instituții de control.
Ultima verificare făcută de echipa de specialiști de la Prefectura Gorj a avut loc la finele anului trecut, iar concluzia a fost una elocventă: ”managementul general al Serviciului Județean de Ambulanță Gorj nu poate realiza o bună gestiune financiară a serviciului prin asigurarea legalității, regularității, economicității, eficacității și eficienței în desfășurarea activității, aceasta împietând asupra îndeplinirii rolului principal, respectiv de a presta serviciul public de asistență medicală de urgență și transport medical în condiții de calitate și siguranță”.
Corpul de Control al prefectului au propus, pe lângă efectuarea unui control al eliberării/prelungirii autorizației de funcționare, având în vedere că SJA a fost amendat de reperezentanții DSP Gorj, pentru nerespectarea termenelor de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse în urma unui al Corpului de Control al Ministrului Sănătății și sesizarea inspecției economico-financiare din cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice Craiova, dar și a Inspectoratului de Poliție Județean Gorj.
Mai exact, Finanțele să efectueze controlul intern şi controlul financiar preventiv, pentru ca prin acte administrative să se poată dispune măsuri pentru protejarea fondurilor publice și a patrimoniului public și/sau pentru stabilirea/plata/recuperarea prejudiciilor, întrucât din punct de vedere economico-financiar situația gestionată de directorul economic Constantin Bodescu era una dezastruoasă și, în funcție de aceste constatări, să fie sesizată Poliția, pentru abaterile prevăzute de actele normative ce pot intra în sfera răspunderii penale.
În final, prin același document, întocmit de Corpul de Control al prefectului, s-a propus Ministerului Sănătății să analizeze și să dispună, după caz, înlocuirea persoanelor care asigură managementul, în contextul în care concluzia generală a verificărilor a fost aceea că, ”managementul general al Serviciului Județean de Ambulanță Gorj nu poate realiza o bună gestiune financiară a serviciului prin asigurarea legalității, regularității, economicității, eficacității și eficienței în desfășurarea activității, aceasta împietând asupra îndeplinirii rolului principal de a presta serviciul public de asistență medicală de urgență și transport medical în condiții de calitate și siguranță”.
În pofida celor arătate de Corpul de Control al Instituției Prefectului – Județul Gorj, ministrul Sănătății a găsit de cuviință să prelungească, cu încă 6 luni, perioadă în care trioul indestructibil Constantinescu – Bodescu – Cosor va conduce Serviciul de Ambulanță.