Ultima oră

O nouă taxă pentru șoferii români!

O nouă taxă pentru șoferii români. Vor fi nevoiți să o plătească pentru a avea acces în anumite zone alte orașului, sau vor trebui să își lase mașina acasă.

Un nou proiect pe masa guvernanților, pentru creșterea siguranței în trafic și pentru atingerea obiectivelor privind reducerea poluării.

Proiectul, care stabilește condițiile necesare pentru dezvoltarea unui sistem durabil de mobilitate urbană, a trecut deja de votul decisiv al Parlamentului.

Potrivit acestuia, Bucureștiul și anumite municipii mai mari din țară vor trebui să stabilească, în următorii ani, zone cu emisii scăzute.

Accesul în respectivele zone va fi permis doar mașinilor care respectă regulile zonei sau pentru care se plătește o taxă.

Așadar, potrivit proiectului de lege, care deja merge către promulgare, “în vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier și a îmbunătățirii calității aerului și sănătății populației se stabilesc zone cu nivel scăzut de emisii, denumite în continuare ZNSE”.

Prin ZNSE se înțelege zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții și/ sau taxare pentru accesul autovehiculelor, în vederea îmbunătățirii calității aerului, scrie avocatnet.ro.

În termen ce cel mult doi ani de la promulgarea proiectului vor trebui stabilite zone cu nivel scăzut de emisii în București și în municipiile Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.

Respectivele zone vor fi marcate cu indicatoare de către autoritățile administrației publice locale și vor putea fi de două tipuri:

•ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul lor;
•ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone (de exemplu, bariere de acces), dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone, prin intermediul poliției locale.

Accesul mașinilor în respectivele zone se va putea face doar în următoarele condiții:

• să respecte standardele de emisii ale zonei;
• să achite taxa aferentă zonei, dacă e cazul;
• să fie exceptate sau să beneficieze de reducere de până la 100% de la plata taxei.

Mai mult decât atât, potrivit proiectului de lege, autoritățile municipiilor reședință de județ vor avea obligația să stabilească, până în 1 noiembrie 2026, benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.

Totodată, municipiile vor trebui să dezvolte și să implementeze un plan de mobilitate urbană durabilă, ce “are ca țintă principală îmbunătățirea accesibilității localităților și a conectivității între acestea, dezvoltarea și diversificarea unei oferte de transport (aerian, fluvial și maritim, feroviar, rutier, pe cablu, nemotorizat, pietonal) bine integrată intermodal și sustenabilă din punct de vedere social, economic și de mediu”.

Planul de mobilitate urbană durabilă vizează toate formele de mobilitate și transport, incluzând transportul public și privat, de marfă și pasageri, motorizat și nemotorizat, în mișcare sau în staționare.

Urmează ca propunerea legislativă să fie promulgată de președintele țării și publicată în Monitorul Oficial, înainte de a se putea aplica.

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *