Ultima oră

Până la ce dată se acordă prima de Crăciun?


În luna decembrie, orice angajat se întreabă dacă va primi sau nu prima de Crăciun. Cei care abia au semnat contractul speră să fie luați la calcul, dar în multe cazuri, abia după 3 luni au parte de un astfel de beneficiu. Pentru ceilalți, este o situație destul de dificilă. Nu poți întreba șeful dacă vei avea sau nu bani în plus într-o lună atât de grea, din punct de vedere financiar, când toți avem cheltuieli suplimentare. Totuși, poți să-ți dai seama relativ ușor dacă mai are rost să aștepți sau nu mica atenție.
Anul acesta, Crăciunul va fi miercuri, iar ajunul, marți. Pe 24, multe firme au fie program scurt sau chiar zi liberă, ceea ce înseamnă că ultima zi de plată ar fi pe 23 decembrie. Dacă vezi că la această dată nu ți-a fost alimentat cardul, poți să-ți iei „adio” de la gândul de primă.
De regulă, angajatorii vor da prima de Crăciun în săptămâna 16-22 decembrie, dar ținând cont că în weekend nu se fac, de regulă, transferuri, ar urma să-i vireze pe 20 decembrie. Cel mai recent sondaj derulat de platforma de recrutare eJobs și Up România a arătat că 76% dintre angajații respondenți vor da bani, petreceri sau beneficii pentru angajații lor.
Același studiu a arătat și ce sume vor da patronii pentru lucrătorii lor. Sunt și cazuri în care nu vor fi oferite deloc beneficii, 16%, iar 8% încă nu se deciseseră. Iată ce sume se vor da pentru prima de Crăciun, în procente:
28% vor da între 200 și 400 de lei;

22%: între 400 și 600 de lei;

22%: peste 1.000 de lei;

7%: între 600 și 800 de lei;

7%: între 800 și 1.000 de lei;

6%: între 100 și 200 de lei.
„Comparativ cu anii trecuți, vedem o creștere a sumelor alocate pentru cadourile de Crăciun. O parte dintre aceste creșteri a mers către primele în bani, iar o altă parte către beneficiile de tipul tichetelor cadou, pe care le regăsim în număr tot mai mare, de la un an la altul, în componența pachetelor acordate la final de an.
Diversificarea acestor pachete se face întotdeauna și în funcție de semnalele pe care le transmit angajații către angajatori. Vedem că peste 35% dintre angajatori măsoară nivelul de satisfacție a angajaților cel puțin o dată pe an și aproape la fel de mulți poartă discuții unu la unu cu angajații atunci când simt că este nevoie, lucru care îi ajută să adapteze pachetele de beneficii în funcție de nevoile lor și să direcționeze bugetele către platforme de beneficii flexibile”, a spus Loredana Vătăvoiu, Marketing&Communication Director Up România. Sursa: Bugetul.ro

 

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *