Dezvăluiri

Patru polițiști numărau o bilă! Mentenanță, pe bani grei, la aparatele de taxat din parcările de la Piața Centrală! Direcția de Patrimoniu, bătaie de joc la adresa târgujienilor!

Direcția Publică de Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Tg-Jiu, cea care ar trebui să administreze parcările din Piața Centrală, este impasibilă la faptul că, unul din cele două automate de taxare din parcarea de la Rodna nu funcționează de trei săptămâni, iar la ieșirea din parcarea de la Super2000 lipsește camera care ar trebui să recunoască numărul mașinilor, de mai bine de o săptămână, și terminalul care acționează bariera funcționează greoi. Municipalitatea a plătit 642.000 de lei unei firme din Cluj-Napoca pentru achiziționarea sistemului automatizat de parcare și revizia acestuia, însă cei de la Direcția de Patrimoniu acceptă termenele prelungite ale acesteia pentru reparații, persiflându-i pe cetățenii care sunt nevoiți să stea la coadă la automatele de plată sau la ieșirea din parcare.

De când a fost pus în funcțiune sistemul de taxare în parcările din Piața Centrală din Tg-Jiu, automatele de plată sau terminalele de ieșire s-au stricat mereu, însă acest aspect pare că nu-i deranjează pe șefii Direcției de Patrimoniu, câtă vreme acceptă ca un afiș cu ”Mentenanță. Casă nefuncțională” să stea pe un aparat defect de mai bine de trei săptămâni. În decembrie 2019, firma Kadra Tech SRL din Cluj Napoca a câștigat contractul, în valoare de 439.000 de lei, pentru furnizarea, montarea și punerea în funcțiune a unui sistem automatizat pentru administrarea parcării cu plată din Piața Centrală. Abia în aprilie 2020 au fost montate două terminale de intrare și două de ieșire, barierele, patru camere LPR intrare/iesire, două automate de plată, câte unul în fiecare parcare, casă manuala pentru încasarea taxei, integrate software cu casa de marcat, interfon digital master pentru operator, un server cu software și două display-uri care afișează numărul de locuri libere. Practic, din acel moment, sistemul trebuia să fie funcțional, numai că, în decurs de câteva săptămâni s-a defectat de mai multe ori. O lună mai târziu, municipalitatea a mai cumpărat, de la aceeași firmă, o casă automata de taxare, pentru care a plătit alți 126.000 de lei, și a fost instalată chiar la colțul clădirii pieții, la intrarea înspre tarabe. Coșul de achiziții mai cuprinde și un recirculator de banknote, care a costat 16.000 de lei.

Această casă s-a defectat încă de la finele lunii noiembrie, iar un angajat de la Patrimoniu a fost ”plantat” lângă aceasta, pentru a încasa banii pentru parcare. Chiar înainte de Crăciun, casa de taxat a devenit complet nefuncțională, iar de atunci a fost lipit pe aceasta un afiș care anunța că aparatul se află în ”Mentenanță”.

Cu doar două luni înainte, în octombrie 2021, Primăria Tg-Jiu încheiase un nou contract cu Kadra Tech SRL, în valoare de 15.000 de lei, pentru revizia sistemului de parcare.

Între timp, s-a defectat și camera care recunoștea numărul mașinilor de la terminalul de ieșire din parcarea Super2000, iar acesta e funcțional doar dacă este scanat tichetul cu care s-a plătit.

Oricum, timpul de ieșire din parcare a crescut considerabil, în contextul în care terminalul funcționează destul de greoi, și se formează coadă de autoturisme, iar parcarea se blochează.
Trebuie spus că pachetul de așa zisă revizie cuprinde și manoperă de instalare a unui comerciant pos, reparația circulatorului de bancnote (?!), training personal și, evident, cheltuieli de deplasare.

De mai bine de o săptămână și jumătate, camera de la ieșirea din parcarea Super2000 ”a dispărut” din cutie, cel mai probabil fiind demontată pentru a fi reparată, însă n-a reapărut încă.

 

Miercuri seara, în jurul orelor 21,00, patru angajați ai Poliției Locale se aflau pe strada dintre cele două parcări de la Piața Centrală, în jurul unui autoturism al instituției, și cel mai probabil numărau o bilă!

 

Citește și:

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *