De când a fost pus în funcțiune sistemul de taxare în parcările din Piața Centrală din Tg-Jiu, automatele de plată sau terminalele de ieșire s-au stricat mereu, însă acest aspect pare că nu-i deranjează pe șefii Direcției de Patrimoniu, câtă vreme acceptă ca un afiș cu ”Mentenanță. Casă nefuncțională” să stea pe un aparat defect de mai bine de trei săptămâni. În decembrie 2019, firma Kadra Tech SRL din Cluj Napoca a câștigat contractul, în valoare de 439.000 de lei, pentru furnizarea, montarea și punerea în funcțiune a unui sistem automatizat pentru administrarea parcării cu plată din Piața Centrală. Abia în aprilie 2020 au fost montate două terminale de intrare și două de ieșire, barierele, patru camere LPR intrare/iesire, două automate de plată, câte unul în fiecare parcare, casă manuala pentru încasarea taxei, integrate software cu casa de marcat, interfon digital master pentru operator, un server cu software și două display-uri care afișează numărul de locuri libere. Practic, din acel moment, sistemul trebuia să fie funcțional, numai că, în decurs de câteva săptămâni s-a defectat de mai multe ori. O lună mai târziu, municipalitatea a mai cumpărat, de la aceeași firmă, o casă automata de taxare, pentru care a plătit alți 126.000 de lei, și a fost instalată chiar la colțul clădirii pieții, la intrarea înspre tarabe. Coșul de achiziții mai cuprinde și un recirculator de banknote, care a costat 16.000 de lei.
Această casă s-a defectat încă de la finele lunii noiembrie, iar un angajat de la Patrimoniu a fost ”plantat” lângă aceasta, pentru a încasa banii pentru parcare. Chiar înainte de Crăciun, casa de taxat a devenit complet nefuncțională, iar de atunci a fost lipit pe aceasta un afiș care anunța că aparatul se află în ”Mentenanță”.
Cu doar două luni înainte, în octombrie 2021, Primăria Tg-Jiu încheiase un nou contract cu Kadra Tech SRL, în valoare de 15.000 de lei, pentru revizia sistemului de parcare.
Între timp, s-a defectat și camera care recunoștea numărul mașinilor de la terminalul de ieșire din parcarea Super2000, iar acesta e funcțional doar dacă este scanat tichetul cu care s-a plătit.
Oricum, timpul de ieșire din parcare a crescut considerabil, în contextul în care terminalul funcționează destul de greoi, și se formează coadă de autoturisme, iar parcarea se blochează.
Trebuie spus că pachetul de așa zisă revizie cuprinde și manoperă de instalare a unui comerciant pos, reparația circulatorului de bancnote (?!), training personal și, evident, cheltuieli de deplasare.
De mai bine de o săptămână și jumătate, camera de la ieșirea din parcarea Super2000 ”a dispărut” din cutie, cel mai probabil fiind demontată pentru a fi reparată, însă n-a reapărut încă.
Nu s-a stricat nimic! Cetatenii nu stiu sa le foloseasca!