Primăria Municipiului Târgu Jiu aduce la cunoștința contribuabililor, persoane fizice și juridice, că prin HCL nr. 465/24.09.2024 s-a aprobat Procedura privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, sau cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, datorate bugetului local al Municipiului Târgu Jiu.
Prezenta procedură se aplică pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii liberale, după caz.
Pot beneficia de această scutire, contribuabilii care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) sunt stinse toate obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv;
b) sunt stinse toate obligaţiile bugetare principale şi accesorii cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 şi data depunerii cererii inclusiv;
c) să fie depuse toate declarațiile fiscale;
d) să fie depusă o cerere de anulare accesorii până cel târziu 25 noiembrie 2024 inclusiv.
Condițiile de la lit. a) – c) trebuie îndeplinite până la data depunerii cererii.
HCL nr. 289/27.05.2024 își menține aplicabilitatea până la data de 29.11.2024.
Amenzile vor fi achitate cu prioritate, conform prevederilor Legii nr. 207/2015, privind Codul de procedură fiscală.
Această măsură a fost adoptată în vederea depășirii de către contribuabilii bugetului local al Municipiului Târgu Jiu, a dificultăților generate în principal de lipsa disponibilităților bănești, dar și în scopul prevenirii generării de noi datorii.