Ultima oră

Precizări ale reprezentanților Primăriei Municipiului Târgu Jiu în legătură cu informațiile false din ultima perioadă

„Ca urmare a valului de informații false venite din sfera politică și promovate, regretabil, de reprezentanți ai Statului Român, Primăria Municipiului Târgu Jiu face următoarele precizări:

1. Municipiul Târgu Jiu urmează să primească de la Fondul de Rezervă, aflat la dispoziția primului ministru, aproximativ 40 de milioane de lei, sumă care va intra în bugetul local.

2. Decizia a fost luată în cadrul unei ședințe a Asociației Municipiilor din România (AMR), unde Primăria Municipiului Târgu Jiu este reprezentată de domnul primar Marcel Romanescu (membru al comitetului director). La ședința care a avut loc în data de 18 ianuarie, ora 15:00, au participat primari și angajați ai primăriilor localităților membre AMR și reprezentanți ai Guvernului României, în frunte cu domnul prim-ministru Marcel Ciolacu.

3. Având în vedere că numeroase municipii au pierdut sume importante ca urmare a aplicării prevederilor Ordonanței nr. 115 din 2023, membrii AMR au solicitat compensarea acestor sume, oferindu-se diverse soluții. Premierul Marcel Ciolacu a propus alocarea a 200 de milioane de euro, bani care urmau să fie împărțiți EXCLUSIV MUNICIPIILOR MEMBRE AMR, cu excepția Municipiului București, așa cum urmau să stabilească membrii Asociației Municipiilor. A fost acceptată, de comun acord, propunerea domnului primar Marcel Romanescu de a se oferi compensarea procentual, în funcție de sumele pierdute de fiecare municipiu. De menționat că municipiul Târgu Jiu a fost, după Deva, cel mai afectat de prevederile Ordonanței promovate de ministrul Finanțelor, domnul Marcel Boloș (un buget diminuat cu 37%, adică aproximativ 60 de milioane de lei).

4. După stabilirea situației menționate mai sus, s-a luat decizia ca primăriile să înainteze prefecturilor județelor din care fac parte solicitarea de intervenție pentru primirea sumelor stabilite în ședința din data de 18 ianuarie. Primăria Municipiului Târgu Jiu a înaintat solicitarea vineri, 26 ianuarie, așa cum s-a stabilit de comun acord cu reprezentanții Guvernului României și membrii AMR, în acest caz prefectul județului Gorj având doar un rol intermediar și fiind obligat să înainteze solicitarea către Guvern, indiferent de instituția emitentă.
Aceste precizări sunt necesare având în vedere că în spațiul public au apărut informații false, promovate de persoane din sfera politică, dar, regretabil, și de reprezentanți ai unor instituții publice precum Prefectura Gorj și ai unor cabinete parlamentare care nu au înțeles scopul acestor fonduri și nici problemele cu care se confruntă atât primăriile din județul Gorj, cât și celelalte primării din țară, ca urmare a efectelor pe care Ordonanța 115, impusă de ministrul Finanțelor, le are asupra bugetelor locale.”

   

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *