Serviciul de Ambulanță Județean GORJ, organizează concurs (conform H.G. nr.1336/2022), în vederea ocupări a 2 (două) posturi vacante de AMBULANȚIER, pe perioadă nedeterminată, funcție de execuție, de natură contractuală, astfel:
– 1 post în cadrul stației centrale Tg Jiu;
– 1 post în cadrul substației Tg Cărbunești;
Concursul se va desfășura astfel:
– perioada de depunere a dosarelor: 08.01.2025 – 21.01.205, ora 15.00;
– selecția dosarelor: 23.01.2025;
– proba scrisă în data de 30.01.2025, ora 10:00;
– proba de interviu în data de 04.02.205, ora 10:00;
Activitatea se va desfășura în cadrul Compartimentului de asistență medicală de urgență și transport medical asistat, în regim de ture de 12 ore, TURNUS 12 cu 24 ore libere, salarizat conform legislației în vigoare.
Condiții generale de participare:
Candidații trebuie să îndeplinească cumulativ condițiile generale și specifice, prevăzute de legislația în vigoare (H.G. nr.1336/2022 – pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare), după cum urmează:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea
şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiții specifice de participare:
a. diplomă de bacalaureat sau diplomă de absolvire a liceului;
b. permis de conducere pentru şofer profesionist valabil pentru autovehicule din categoriile B şi C;
c. 3 ani vechime ca şofer autosanitară I;
d. diplomă de absolvire a cursului de ambulanțier conform ordinului ministrului sănătății privind înființarea Școlii de ambulanțieri în cadrul stației de salvare a Municipiului București, actual Serviciul de Ambulanță București-Ilfov, precum și în alte servicii județene de ambulanță acreditate prin ordin al ministrului sănătății;
e. Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar, care va conține următoarele documente:
a) Formular de înscriere la concurs, conform legislației în vigoare (Anexa nr. 1);
b) Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal și monitorizare audio-video pe întreg parcursul concursului (Anexa nr. 2);
c) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
d) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
e) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică, respectiv:
– diploma de bacalaureat sau diploma de absolvire a liceului;
– diploma de absolvire a cursului de ambulanțier / Adeverință din care să rezulte că a absolvit cursul de ambulanțier;
– permisul de conducere pentru şofer profesionist valabil pentru autovehicule din categoriile B şi C (față-verso);
f) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată însoțită de extras REVISAL (cu semnătură și ștampilă), care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru aocuparea postului. Modelul orientativ al adeverinței meționate este anexat nr. 3 la prezentul anunț.
Pentru candidații care au lucrat / lucrează în străinătate, în țări membre UE, dovada vechimii în muncă în funcția de șofer autosanitară I se va face cu: contractual individual de muncă, adeverințe eliberate de către foștii angajatori ( din care să rezulte clar data angajării și data încetătii activității, funcția deținută, date de identificare angajator) și orice alt document care dovedește activitatea desfășurată în baza unui contract individual de muncă, cum ar fi certificate de stagiu eliberate de instituții din statele respective, traduse și legalizate în limba română.
g) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
h) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
j) curriculum vitae, model comun European (EUROPASS).
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. c) -f), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap (dacă este cazul) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei primei probe de concurs, respectiv proba scrisă.
Dosarele de concurs se depun personal la sediul S.A.J. GORJ din: Tg Jiu, str Progresului, nr 18, Compartimuntul R.U.N.O.S., telefon 0253/210648, conform calendarului de desfășurare a concursului.
Calendarul de desfăşurare a concursului:
1. Perioada de depunere a dosarelor 08.01.2025 – 21.01.2025, ora 15.00;
2. Selecția dosarelor de înscriere va avea loc în data de 23.01.2025
3. Proba scrisă va avea loc în data de 30.01.2025, ora 10:00 – constă în rezolvarea unui test grilă din tematica și bibliografia afișată. Proba va fi monitorizată audio și video pe toată durata desfășurării acesteia.
În funcție de numărul de candidați înscriși, proba scrisă se va susține la sediul SAJ GORJ din Tg Jiu, Str Progresului, nr 18 sau la alt sediu comunicat ulterior pe site-ul unității.
4. Proba de interviu, în funcție de numărul de candidați, va avea loc în data de 04.02.2025, , ora 10:00 la sediul SAJ GORJ din Tg Jiu, Str Progresului, nr 18 sau la alt sediu comunicat ulterior pe site-ul unității.
În cadrul probei de interviu vor fi testate abilitățile și cunoștințele impuse de funcție (cunoștințele teoretice din domeniul tehnic, cunoștințele teoretice și practice din domeniul medical) capacitatea de analiză și sinteză, motivația candidatului, comportamentul în situații de criză, abilitățiile de comunicare, inițiativă și creativitate. Proba va fi monitorizată audio și video pe toată dutata desfășurării acesteia.
Sunt declaraţi admişi la proba scrisă/interviu candidaţii care au obţinut minim 50 de puncte.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a instituţiei, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la Compartimentul R.U.N.O.S., în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi al interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se realizează prin afişare la sediul și pagina de internet a instituției, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
Rezultatele finale se afişează la sediul şi pe pagina de internet a instituției, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis” sau „respins”.
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu.
La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.
TEMATICĂ:
1. O.U.G. nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice (actualizată);
2. H.G. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.195/2002 (actualizată);
3. Cunoștinte generale (mecanice și electrice) despre automobile;
4. Noțiuni de prim ajutor calificat;
5. Ordine ale ministrului sănătății care reglementează asistența medicală de urgență prespitalicească;
6. Instrucțiuni de securitate, sănătate în muncă și PSI și situații de utgență.
BIBLIOGRAFIE:
1. O.U.G. nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice (actualizată);
2. H.G. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.195/2002 (actualizată);
3. Manual de prim ajutor calificat ( se găsește pe site-ul Ministerului Sănătății), doar capitolele:
• Capitolul 2 : Igiena și protecția salvatorului din care:
– Siguranța la locul intervenției.
• Capitolul 5 : Mobilizarea victimelor – integral;
• Capitolul 7 : Evaluarea pacientului, din care:
– Evaluarea zonei accidentului;
– Evaluarea primară a pacientului;
• Capitolul 8 : RCP (resuscitare cardio – pulmonară ) și circulație;
4. Ordinul M.S. nr. 2011/21386/2007 al MS și MIRA – privind unele măsuri în asistența medicală de urgență prespitalicească, articolele: 2,6,7,8,9 și 10;
5. OMS nr. 1092/2006 – privind stabilirea competențelor și atribuțiilor echipajelor publice de intervenție de diferite niveluri în fază prespitalicească;
6. Ordinul nr. 2021/2008 al MS – privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului IV – Sistemul național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat – din Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății;
7. Legea nr. 319/14.07.2006 a sănătății și securității în muncă;
8. HG nr. 1425/2006 (actualizață) pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă 319/2006, cap. 1 și 5;
9. Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cap. 1, cap. 2 – Secțiunea 6, cap. 5 și cap.6;
10. OMAI nr. 163/2007 privind aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor;
11. OMS nr. 1427/2013 pentru aprobarea Dispozițiilor generale de apărare împotriva incendiilor la unitățile sanitare.