Directorul Dacia consideră că este necesară modificarea de legislaţie pentru a încuraja achiziția de mașini noi, inclusiv electrice.
Taxe mai mari pentru maşinile mai vechi
„Suntem ca la o inundație, scoatem apa, dar nu reparăm țeava care s-a spart. Așa e și cu Rabla. E un stimulent pentru achiziții de mașini noi, dar nu lucrăm la cauze, achiziția și deținerea de mașini foarte vechi, achiziția nefiscalizată, cu samsari, oameni care nu plătesc taxe. Mașina e veche, dar statul nu o taxează, ne taxează pe noi cu mașini noi (…) Una dintre variantele propuse este ca taxarea să fie făcută de administrația locală. Ar acoperi o parte din deficitele bugetarea”, spune directorul Dacia România, potrivit Profit.
În ceea ce privește Programul Rabla, Mihai Bordeanu susține că au loc discuții cu Ministerul Mediului, dar nu s-a ajuns încă la o concluzie privind posibilitatea de a crește tichetul pentru mașini electrice. Modelul Spring a fost puternic afectat de reducerea la jumătate a subvenției acordate pentru electrice și pentru Dacia e important ca vânzările acestuia să crească, pentru a contribui la atingerea țintelor de emisii.