Foto: Observator Prahovean
În loc de informațiile standard, la secțiunea „Detalii instituție” ploieșteanului i-a apărut pe telefon cuvântul „bacșiș”, potrivit capturilor de ecran făcute de acesta. Bărbatul intenționa să achite taxele pentru un apartament și o mașină.
„Din curiozitate am accesat și alte primării din Prahova, cum ar fi Blejoi, unde situația este identică, cu bacșiș. În schimb, în varianta de desktop a site-ului Ghiseul.ro această să-i zicem glumă nu apare”, a declarat bărbatul pentru publicația Observator Prahovean.
Sistemul Național Electronic de Plată, cunoscut sub numele de Ghiseul.ro, este platforma oficială prin care românii pot achita online taxele și impozitele. Administrația acestei platforme este realizată de Autoritatea pentru Digitalizarea României, o instituție subordonată Guvernului.
Începând cu anul 2023, Ghiseul.ro a fost extins cu o aplicație mobilă, disponibilă atât pe dispozitive cu sistem de operare Android, cât și iOS, oferind o modalitate mai accesibilă și rapidă de plată a obligațiilor fiscale.
Ce spun reprezentanții ghiseul.ro
În urma apariției acestei situații, reprezentanții platformei Ghiseul.ro susțin că așa zisa „eroare” a rezultat în urma „unor setări de traducere” pe care utilizatorul aplicației le are configurate pe telefonul propriu.
„Cel mai probabil persoana respectivă vizualizează acel text datorită unor setări de traducere pe care le are configurate pe telefonul propriu. De exemplu, textul pe site este «tip instituție», el vizualizează «bacșiș», o posibilă traducere din engleză a cuvântului «tip»”, au precizat reprezentanții Ghiseul.ro. pentru sursa citată.
Cu toate acestea, contribuabilul nu și-a putut achita în acea zi, prin aplicație, taxele și impozitele locale. S-a constatat că dintr-un alt motiv, de ordin tehnic, sistemul informatic al Serviciului Public Finanțe Locale (SPFL) Ploiești nu a mers în acel moment, devenind funcțional abia din 9 ianuarie.