Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, a anunțat că va propune extinderea termenului pentru ca industria auto să îndeplinească standardele de CO2 ale Uniunii Europene, oferind un interval de trei ani în locul obiectivelor anuale stabilite anterior. Schimbarea ar putea fi implementată sub forma unei „modificări focalizate la standardele de CO2”, a declarat aceasta în cadrul unei conferințe de presă la Bruxelles, conform Euractiv.
Această modificare survine după a doua întâlnire a „Dialogului strategic privind viitorul industriei europene de automobile”, în care reprezentanții industriei auto au solicitat ajustarea normelor UE pentru emisiile de carbon, pentru a evita sancțiunile și pentru a sprijini competitivitatea sectorului, conform ProMotor.
Von der Leyen a precizat că limitele actuale de emisii pentru noile vehicule vor rămâne în vigoare, însă modificarea propusă va oferi industriei mai mult timp pentru a se adapta, păstrând în același timp predictibilitatea pentru producătorii care sunt deja pe cale să îndeplinească obiectivele anuale. Comisia Europeană va accelera și procesul de revizuire a țintelor pentru 2035.
Cu toate acestea, experții din industrie au cerut ca obiectivele existente să fie menținute, susținând că majoritatea producătorilor auto sunt capabili să atingă aceste ținte, astfel că nu ar risca sancțiuni.
Începând din 2025, noile norme pentru reducerea emisiilor de CO2 impun constructorilor auto să atingă un nivel de 93,6 grame de CO2 pe kilometru pentru flotele lor de automobile, iar pentru utilitarele ușoare, limita este de 153,9 grame pe kilometru.